做對的事

on 2014年6月13日 星期五
做對的事
聖經閱讀:出埃及記6:28-7:7 現代中譯本|合和本
2014年6月13日(五)



做對的事  曾經有幾次我看到有人在做錯誤的事,但是我並沒有採取任何行動,為什麼呢?因為我害怕。
 在今天的經文中,上帝吩咐摩西將祂的信息帶給埃及王,但是摩西在出埃及記6:30b說:「你知道我沒有口才,國王怎麼會聽我的話呢?」但是上帝告訴摩西,祂會與他同在並幫助他。
 出埃及記接下來的幾章跟我們談到摩西對埃及王說了幾次話,每一次,上帝都與摩西同在並行神蹟來彰顯祂的大能。上帝使用摩西成為以色列人的偉大領袖。
 摩西的故事教導了我,當我看到不對的事發生時,我應該不要害怕去做對的事,為什麼呢?因為我知道上帝會與我同在。
 我希望今天你會做對的事,並且為上帝剛強。祂與摩西同在,祂也會永遠與你同在! —JP*
「當我伸手懲罰他們,以色列人離開他們國土的時候,他們就知道我是上主。」 出埃及記7:5
禱告:親愛的天父,謝謝祢永遠與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Do What is Right
Bible Reading: Exodus 6:28-7:7
Friday, June 13, 2014



Do What is Right  There have been times when I have seen someone doing something wrong. But I didn’t do anything about it. Why? Because I was afraid.
 In our Bible Reading, God told Moses to give His message to the king of Egypt. But Moses said in Exodus 6:30b, “I‘m a very bad speaker. How will I make the king listen to me?” God told Moses that He would be with him and help him.
 The next few chapters of Exodus tell us that Moses spoke to the king many times. Each time, God was with Moses and did miracles to show His power. God used Moses to be a great leader of the Israelites.
 This story about Moses teaches me that when I see wrong things happen, I should not be afraid to do what is right. Why? Because I know God will be with me.
 I hope you will do what is right and stand strong for God today. He was with Moses, and He will always be with you! —JP*
“I will punish the people of Egypt, and they will learn that I am the Lord. Then I will lead my people out of their country.” Exodus 7:5
PRAYER: Dear Father, thank You for always being with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言