美好的事物

on 2016年6月29日 星期三
美好的事物
聖經閱讀:雅各書1:12-18 現代中譯本|合和本
2016年6月29日(三)


 今天和明天我們要來談一些應該感恩的事,今天我們要談的是,要為生活中的美好事物心存感恩。
我擁有很多很多從上帝來的祝福,我有深愛的丈夫和孩子,他們是信心堅定的基督徒。我在教會裡有一份好的工作,我喜歡寫作,我用這個恩賜為上帝寫作。
今天經文閱讀的第17a節說:「一切美善的事物和各樣完美的恩賜都是從天上來的,是從天父來的。」我知道我生命中所有美好的事物都是上帝賜下的禮物。
上帝也會在你的生命中賜下美好的事物,第12a節告訴我們:「遭受試煉而忍耐到底的人有福了;因為通過考驗之後,他將領受上帝向愛他的人所應許那生命的冠冕。」如果我們忠心地事奉上帝,祂會在我們的生活中賜下美好的事物。
今天就用一些時間為上帝賜給你的所有美好事物感謝祂。 —GT

「你是我的主;你是我一切幸福的源頭。」 詩篇16:2b
禱告:天父,謝謝祢賜下美好的事物,祢真是奇妙!奉耶穌的名,阿們!
(陳沛彣譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Good Things
Bible Reading: James 1:12-18
Wednesday, June 29, 2016


 Today and 
tomorrow
we will talk
about things
that we
should be
thankful for.
Today we will
talk about being thankful for the good things in our lives.
I have many, many blessings from God. I have a husband and daughter that I love. They are strong Christians. I have a great job at my church. I love to write, and I use this talent to write for the Lord.
Verse 17a of our Bible Reading says, “Everything good comes from God. Every perfect gift is from him.” I know that all the good things in my life are gifts from God.
God will give you good things in your life, too. Verse 12a tells us, “Great blessings belong to those who are tempted and remain faithful! After they have proved their faith, God will give them the reward of eternal life. God promised this to all people who love him.” If we faithfully serve God, He will give us good things in our lives.
Take time today to thank God for all the good things He has given to you. —GT

“You are my Lord. Every good thing I have comes from you.” Psalm 16:2b
PRAYER: Heavenly Father, thank You for good things. You are wonderful! In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言