好的建議

on 2016年6月28日 星期二
好的建議
聖經閱讀:哥林多後書5:11-21 現代中譯本|合和本
2016年6月28日(二)


 當我有問題要解決或需要作決定時,有時候我會去請教一位信主的朋友給我建議,我選擇這位朋友是因為我相信他會提供我根據聖經的建言。
今天的經文就在描寫像這樣的朋友。首先,這樣的人敬重上帝並且讓耶穌掌管他的生命(第11和14節);其次,這樣的人不用世界的方式來思考,而是從上帝的眼光來看事情(第16節);第三,這樣的人讓我感受到平安並且讓我看見上帝的真理(第18-19節)。
有一次我需要一個好建議,我就去跟我的事工領導談,我相信他會給我一個好的建議,因為我知道他會讓我看見根據聖經的真理。你的生命是不是遇到了問題?要倚靠一位愛上帝、遵守祂話語的人。 —BP*

「我們既然曉得怎樣敬畏主,就以此勸導人。上帝完全認識我們;我希望你們也從心裡認識我。」 哥林多後書5:11
禱告:天父,謝謝祢讓我們可以一直倚靠祢話語中的真理。奉耶穌的名,阿們!
(陳沛彣譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Good Advice
Bible Reading: 2 Corinthians 5:11-21
Tuesday, June 28, 2016


 When I have a problem to solve or a decision to make, I sometimes ask a Christian friend for their advice. I choose this friend because I know I can trust them to give me advice based on the Bible.
That kind of person is described in our Bible verses today. First, that kind of person respects God and allows Jesus to control his life (verses 11 and 14). Second, this person does not think like the world. Instead, they look at things from God's perspective (verse 16). Third, that kind of person makes me feel peaceful and shows me God's truth (verses 18-19).
One time I needed good advice. I talked with my ministry leader. I trusted him to give me the right advice because I knew he would show me the truth found in the Bible. Are you facing a problem in your life? Depend on someone who loves God and follows His Word. —BP*

“We know what it means to fear the Lord, so we try to help people accept the truth. God knows what we really are, and I hope that in your hearts you know us too.” 2 Corinthians 5:11
PRAYER: Father, thank You that we can always depend on the truth in Your Word. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言