被拯救 (2)

on 2016年6月17日 星期五
被拯救 (2)
聖經閱讀:詩篇32:1-5 現代中譯本|合和本
2016年6月17日(五)


今天我們要繼續談上帝如何從罪中拯救我們。想像有一個人在大海中的一艘橡皮艇上,橡皮艇破了一個洞,這會發生什麼事呢?那艘橡皮艇會沈下去,那個人大概會溺死。
這就是我們在罪中失落的情形,我們都在生命中作了不好的選擇,我們違背上帝,這就像我們失落了,正溺死在罪中,而我們無法拯救自己,我們甚至不配被拯救。
我們需要有人來拯救我們,這個人就是耶穌!祂不但願意拯救我們,祂還願意代替我們、為我們死,這樣我們的罪被挪去了,讓我們在上帝面前成為潔淨。今天經文閱讀的第2節談到這一點:「心裡沒有詭詐、不被上主定罪的人,他是多麼有福啊!」
上帝愛你並且差派耶穌為你而死,這真是奇妙!我希望今天你能讓耶穌來拯救你! — GT

「於是,我向你承認我的罪;我不隱瞞自己的過犯。我決意向你陳明一切,你就赦免我所有的罪。」 詩篇32:5
禱告:主,我是罪人,求祢赦免我的罪並且拯救我。奉耶穌的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Rescued (2)
Bible Reading: Psalm 32:1-5
Friday, June 17, 2016


 Today we will continue to talk about how God rescues us from sin. Imagine that a person is on the ocean in a rubber raft. The raft has a hole in it. What will happen? The raft will sink and the person will probably drown.
That is how we are lost in sin. We have all made bad choices in life. We have disobeyed God. It is like we are lost and drowning in our sin. We cannot save ourselves. We don't even deserve to be saved.
We need someone to rescue us. That person is Jesus! He was not only willing to rescue us, He was willing to take our place and die for us. Then our sins are removed and we are pure before God. Verse 2 of our Bible Reading talks about this. “It is a great blessing when the Lord says they are not guilty, when they don’t try to hide their sins.”
God loves you, and He sent Jesus to die for you. That’s amazing! I hope you will let Jesus rescue you today! —GT

But then I decided to confess my sins to the Lord. I stopped hiding my guilt and told you about my sins. And you forgave them all!” Psalm 32:5
PRAYER: Lord, I am a sinner. Please forgive my sins and rescue me. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言