遵行上帝的話

on 2016年6月27日 星期一
遵行上帝的話
聖經閱讀:詩篇25:1-7 現代中譯本|合和本
2016年6月27日(一)


 我的爐具裡有一個會自動清洗的烤箱,最近我在烤箱裡烤了一個桃子派,有一些派汁滴到烤箱的底部,我決定是該清洗烤箱的時候了。
我啟動自動清洗程序,但是當它完成時,仍然有一些派黏在烤箱底部。隔天,我決定再嘗試洗一次烤箱,這一次我按照使用手冊上的指示來做,才發現漏掉了一個重要的清洗步驟,當我小心謹慎按照指示來做時,烤箱就被清洗乾淨了。
上帝已經賜給我們祂的操作手冊──聖經,當我們仔細讀祂的話語,然後將祂的教導運用在生活中時,我們就會跟上帝保持親近。我們要學像詩篇第25篇的作者一樣:「上主啊,求你指示我你的道路,把你的途徑告訴我。求你教導我走在你的真道上」(第4-5a節)。
今天你一定要閱讀並遵行上帝的話! -NM

「上主啊,我向你獻上禱告;我的上帝啊,我只信靠你求你不使我失敗蒙羞。」 詩篇25:1-2a
禱告:上帝,謝謝賜下聖經,我願每天遵行它。奉耶穌的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Follow God's Word
Bible Reading: Psalm 25:1-7
Monday, June 27,2016


 My stove has a self cleaning oven. Recently I baked a peach pie in the oven, and some of the pie dripped onto the bottom of the oven. I decided it was time to clean my oven.
I started the cleaning cycle, but when it was finished, there was still peach pie stuck to the bottom of the oven. The next day I decided to try cleaning the oven again. This time I followed the instructions in my owner’s manual. I realized that I had missed one important step in the cleaning process. When I followed the instructions carefully, I had a clean oven.
God has given us His instruction manual — the Bible. When we read His Word carefully and then apply His teachings to our lives, we will stay close to Him. We should be like the writer of Psalm 25. “Lord, help me learn your ways. Show me how you want me to live. Guide me and teach me your truths” (verses 4-5a).
Be sure to read and follow God’s Word today! —NM

“Lord, I put my life in your hands. I trust in you, my God, and I will not be disappointed.” Psalm 25:1-2a
PRAYER: God, thank You for the Bible. I want to follow it every day. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言