不要一直生氣

on 2015年5月8日 星期五
不要一直生氣
聖經閱讀:以賽亞書12:1-6 現代中譯本|合和本
2015年5月8日(五)



不要一直生氣  我有兩個六歲大的女兒,有時候他們會不理會規定、不聽我的話。當這種情形發生時,我有時會失去耐性、對她們大聲吼叫,但不久之後,我們就彼此原諒,再次談心說笑。
 我的女兒幫助我了解兩個重要功課。首先,我學會了不要一直生氣。當別人冒犯了我時,我的第一個想法就是再也不想見到他們,但這並不是正確的態度,如果我一直對別人生氣,我就會錯過原本可以擁有的團契時間。
 第二件我學會的事情是,當我犯罪時,上帝會不高興,但是祂不會不理我,祂會賜給我祂的赦免,並且鼓勵我不再犯罪,這樣我們就可以再次享受團契生活。在今天閱讀的經文中,以賽亞談到了上帝對祂的百姓的怒氣和慈愛。
 你在生某個人的氣嗎?請不要一直生氣、不理他們,要原諒並跟他們和好。 -BL
「上主啊,我感謝你!雖然你曾經對我發怒,但你息了怒氣;你安慰了我。」 以賽亞書12:1b
禱告:天父,我不想要生氣,求祢幫助我去原諒人、去愛人。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Don’t Stay Mad
Bible Reading: Isaiah 12:1-6
Friday, May 8, 2015



Don’t Stay Mad  I have two six-year-old daughters. Sometimes they like to ignore our rules and disobey me. When this happens, I sometimes lose my patience and yell at them. But soon we forgive each other and start laughing and talking again.
 My daughters have helped me understand two important lessons. First, I have learned not to stay mad. When people offend me, my first thought is that I don’t want to see them again. But that is not the right attitude. If I stay mad at someone, I will miss the times of fellowship that we could have had.
 The second thing I have learned is that God is not happy when I sin. But He does not ignore me. He offers me His forgiveness and encourages me not to sin again. Then we can enjoy fellowship again. In our Bible Reading today, Isaiah talks about God’s anger and love for His people.
 Are you mad at someone? Don’t stay mad and ignore them. Instead, forgive and make peace with them. —BL
“I praise you Lord! You have been angry with me, but don’t be angry with me now. Show your love to me.” Isaiah 12:1b
PRAYER: Father, I don’t want to be angry. Help me to forgive and love others. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言