詩歌 (9)

on 2015年5月24日 星期日
詩歌 (9)
聖經閱讀:腓立比書3:12-21 現代中譯本|合和本
2015年5月24日(日)



詩歌 (9)  芬妮克羅斯比(1820-1915)一生中寫超過8000首詩歌!在嬰孩時期,她的眼睛出了問題,最後就全盲了。
 但芬妮從來不抱怨眼睛看不見,她總是說,她很高興在天堂的第一眼就是看見耶穌。在「第一羨慕是救主」這首詩歌中,她寫下這些字句:「當我一登彼岸時,我必認識我救主;首先歡迎我的就是祂笑臉。」
 在今天閱讀的經文中,保羅說:「這不是說我已經成功,或已經完全了。我繼續奔跑,只求贏得那獎賞」(第12a節)。保羅和芬妮兩人都持續不斷地事奉上帝,並照著上帝對他們的期待來作工。
 我希望自己也可以擁有同樣的態度──讓我可以信靠上帝並渴望有一天能面見耶穌!—BH
「弟兄姊妹們,我並不認為我已經贏得了這獎賞;我只專心一件事:就是忘記背後,全力追求前面的事。」 腓立比書3:13
禱告:上帝,想到有一天可以見到耶穌我就感到興奮。奉主的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Hymns (9)
Bible Reading: Philippians 3:12-21
Tuesday, May 24, 2015



Hymns (9)  Fanny Crosby (1820-1915) wrote more than 8000 hymns during her lifetime! As a baby, she had eye problems and later became totally blind.
 But Fanny never complained about being blind. She always said that she was happy that her first sight in heaven would be Jesus. In the hymn, “My Savior First of All,” she wrote these words: “I shall know my Redeemer when I reach the other side, and His smile will be the first to welcome me.”
 In our Bible verses today Paul says, “I don’t mean that I am exactly what God wants me to be. I have not yet reached that goal. But I continue trying to reach it and make it mine” (verse 12a). Both Paul and Fanny kept on serving God and doing what He wanted them to do.
 I hope that I can have this same attitude — that I can depend on God and look forward to seeing Jesus someday! —BH
“Brothers and sisters, I know that I still have a long way to go. But there is one thing I do: I forget what is in the past and try as hard as I can to reach the goal before me.” Philippians 3:13
PRAYER: God, I am excited to think about seeing Jesus someday. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言