要忠心

on 2015年5月29日 星期五
要忠心
聖經閱讀:希伯來書4:6-11 現代中譯本|合和本
2015年5月29日(五)



要忠心  我以前相信,只要單單相信耶穌就可以進入天堂,但是之後我讀了更多經文,才發現經上說,如果我想要與祂永遠同住,就必須對耶穌忠心。我對這點感到困惑,所以就向上帝禱告,請求上帝向我顯明祂的真理。
 今天閱讀的經文幫助我更了解持守忠心,這些經節告訴我們,以色列人每天都看見上帝在他們的生活中作工,但是他們仍然不聽從上帝,然後他們就被拒絶進入應許之地,他們的心變得剛硬,不再忠心跟隨上帝。
 這些經節讓我知道,就算我相信耶穌是上帝的兒子,我仍然要每天對上帝持守忠心。我可以藉著讀經、禱告,以及遵守祂的話語來持守忠心,我必須不斷做這些事,直到我去世。
 我希望今天你會持守忠心。 -EP*
「所以,我們應該努力進入那安息;這樣,無論誰都不至於像那些違背命令的人跌倒失敗。」 希伯來書4:11
禱告:天父,我願大膽去向人傳講耶穌。奉主的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Be Faithful
Bible Reading: Hebrews 4:6-11
Friday, May 29, 2015



Be Faithful  I used to believe that all I had to do was believe in Jesus and I would go to heaven. But then I started reading the Bible more. I found verses that said I must be faithful to Jesus if I want to live forever with Him. I was confused, so I prayed and asked God to show me His truth.
 Our Bible Reading helped me understand more about staying faithful. These verses tell us that the Israelites saw God work in their lives every day. But they still disobeyed. Then they were not allowed to enter the Promised Land. Their hearts became hard, and they did not faithfully continue to follow God.
 These verses showed me that even though I believe that Jesus is God’s Son, I need to stay faithful to Him every day. I can do this by reading the Bible, praying and obeying His Word. I must continue doing these things until I die.
 I hope you will continue to be faithful today. —EP*
“So let us try as hard as we can to enter God’s place of rest. We must try hard so that none of us will be lost by following the example of those who refused to obey God.” Hebrews 4:11
PRAYER: Father, I want to be bold and tell others about Jesus. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言