懺悔

on 2015年3月17日 星期二
懺悔
聖經閱讀:尼希米記1:1-11 現代中譯本|合和本
2015年3月17日(二)



懺悔  當我聽到鎮上發生了一件災難時,我感到很悲傷。我悲傷是因為我認識那些在災難中受波及的人,我甚至懷疑是不是我做錯了什麼才導致這場災難。
 今天的經文閱讀跟我們談到尼希米,他是一個來自耶路撒冷、住在波斯的猶太人。有一天,尼希米得知發生在耶路撒冷的可怕事情,那裡的城牆被拆?了,而這件事正帶給耶路撒冷人民許多的困難。
 尼希米為這些人感到悲傷,他哀哭著向上帝禱告,然後他向上帝承認他和其他猶太人違背了祂:「我們惡意反抗你,沒有遵行你的誡命,沒有守住你藉你的僕人摩西頒佈給我們的法律誡命」(第7節)。
 當我們向上帝認罪並請求祂的幫助時,我們就再次得到潔淨並有一個新的開始。請你懇求上帝赦免你並幫助你跟從祂。 —MS
「求你垂聽我的禱告,也垂聽所有敬畏你的僕人的禱告」 尼希米記1:11a
禱告:主啊,我向你認罪,求你赦免我。奉耶穌的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Confession
Bible Reading: Nehemiah 1:1-11
Tuesday, March 17, 2015



Confession  When I hear about something bad that happened in my town, I am very sad. I am sad because I know the people who were affected by the tragedy. I may even wonder if I did something wrong to make this bad thing happen.
 Our Bible Reading tells us about Nehemiah. He was a Jewish man from Jerusalem who was living in Persia. One day Nehemiah learned about something terrible that happened in Jerusalem. The walls of the city were broken down, and this was causing many problems for the people in Jerusalem.
 Nehemiah felt sad for these people. He cried and prayed to God. Then he confessed to God that he and other Jews had disobeyed Him. “We Israelites have been very bad to you. We have not obeyed the commands, rules, and laws you gave your servant Moses” (verse 7).
 When we confess our sins to God and ask Him to help us, we are clean again and have a new start. Ask God to forgive you and help you follow Him. —MS
“So, Lord, please listen to my prayer. And listen to the prayers of all your other servants who are happy to honor you.” Nehemiah 1:11a
PRAYER: Lord, I confess my sins to You. Please forgive me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言