感恩 (4)

on 2015年3月27日 星期五
感恩 (4)
聖經閱讀:腓立比書4:4-7 現代中譯本|合和本
2015年3月27日(五)



感恩 (4)  我知道在生命中的任何情況我都應該心存感謝,但是最近我有很多痛苦,讓我難以入睡。
 我一直想著曾經待在納粹集中營裡的彭柯麗,她不像我有溫暖的床可睡。柯麗就算生病了,還是被迫辛苦工作,她常常吃不飽,而且也不能像我一樣閱讀和查考聖經。即使她遭遇了所有這些不幸,柯麗仍然心存感謝。
 在今天閱讀的經文中,保羅的話提醒我應當常常感謝上帝。也許我無法對所遭受的痛苦心存感謝,但我仍然可以在受苦的時候有感恩的心。當我心存感謝的時候,上帝的平安就充滿我並幫助我喜樂。
 不論你今天面對多麼糟糕的情況,你仍然可以感謝上帝幫助你度過這些困難的時刻。今天就告訴祂你有多麼的感謝! -DF
「要常常喜樂,常常禱告,在任何環境中都要感謝。這是上帝為你們這些屬於基督耶穌的人所定的旨意。」 帖撒羅尼迦前書5:16-18
禱告:天父,感謝祢總是與我同在並賜給我祢的平安。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Thankfulness (4)
Bible Reading: Philippians 4:4-7
Friday, March 27, 2015



Thankfulness (4)  I know that I should be thankful in every situation of my life. But lately I have had a lot of pain, and it has been hard to sleep.
 I have been thinking about Corrie Ten Boom, who was in a Nazi concentration camp. She didn’t have a warm bed like I have. Corrie was forced to work hard even when she was sick. Often she didn’t have enough to eat. And she was not able to read and study her Bible like I can. Even with all these bad things happening to her, Corrie was thankful.
 Paul’s words in our Bible Reading today remind me that I should always give thanks to God. I may not be thankful for my pain, but I can be thankful even when I am in pain. When I am thankful, God’s peace fills me and helps me rejoice.
 No matter what bad circumstances you are facing today, you can still be thankful that God helps you through those bad times. Tell Him today how thankful you are! —DF
“Always be full of joy. Never stop praying. Whatever happens, always be thankful. This is how God wants you to live in Christ Jesus.” 1 Thessalonians 5:16-17
PRAYER: Father, thank You for always being with me and giving me Your peace. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言