上帝是我的保護者

on 2015年3月8日 星期日
上帝是我的保護者
聖經閱讀:詩篇62:5-12 現代中譯本|合和本
2015年3月8日(日)



上帝是我的保護者  在過去幾天,我有一些情緒上的問題,那時我向家人和朋友求助。他們努力幫助我,但是我覺得生命似乎少了什麼,最後我終於明白,只有上帝可以真正幫助我度過難關。
 今天的經文閱讀談到上帝是我們生命的力量和保護。上帝永遠與我們同在並且會保護我們:「只有他保護我,拯救我;他是我的堡壘,我不至於慘敗」(第6節)。
 世人有時讓我傷心失望,但我知道我永遠可以倚靠上帝來幫助我。當我有困難時,我必須先回轉向上帝,唯獨祂可以讓我的生命不一樣。
 今天你是否遇到難題呢?我鼓勵你「安靜等候上帝」(第5節)。 —RH
「他賜力量給疲乏的人;他賜力氣給困倦的人。……但是倚靠上主的人,充沛的精力源源不絕。他們會像老鷹一樣張開翅膀;他們奔跑不疲乏;他們行走不困倦。」 以賽亞書40:29-31
禱告:親愛的天父,我願永遠倚靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God is My Rock
Bible Reading: Psalm 62:5-12
Sunday, March 8, 2015



God is My Rock  In the past few years, I have had some emotional struggles. During those times, I turned to my family and friends for help. They tried to help me, but I felt that something was missing in my life. I finally figured out that only God can really help me through my struggles.
 Today’s Bible Reading talks about God being the one strong, safe thing in our lives. God is always with us and will protect us. “He is my Rock, the only one who can save me. He is my high place of safety, where no army can defeat me” (verse 6).
 People here on earth will sometimes let me down. But I know that I can always depend on God to help me. When I have problems, I need to turn to God first. He is the only one who can make a difference in my life.
 Are you facing struggles today? I encourage you to “calm down and turn to God” (verse 5). —RH
“He helps tired people be strong. He gives power to those without it... But those who trust in the Lord will become strong again — like eagles that grow new feathers. They will run and not get weak. They will walk and not get tired.” Isaiah 40:29-31
PRAYER: Dear Heavenly Father, I want to always depend on You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言