花 (4)

on 2015年3月21日 星期六
花 (4)
聖經閱讀:詩篇73:1-28 現代中譯本|合和本
2015年3月21日(六)


花 (4)  當住在紐約州北部時,我時常會看到大片的太陽花田。那些太陽花長得很高,上面頂著大大的花。
 一件很令人驚奇的事就是去觀察太陽花一天的變化。早上,花會朝向東,而在白天中,它們會慢慢地轉朝向南方的太陽。在傍晚時,太陽花就會朝向西下的太陽。這個過程被稱為「向日性」。
 上帝使太陽花需要太陽,好讓它們可以成長並產出很多種子。同理,上帝使我們需要祂!所有人──甚至是不跟隨上帝的人──都必須有祂住在他們的生命中作工。
 在今天閱讀的經文中,這詩篇的作者認為他必須像世上其他人一樣生活,但是他後來明白,他生命唯一真正需要的是上帝。今天就想一想什麼是你所需要的。 -JK

「至於我,我能夠親近上帝多麼好啊!我以至高的上主作我的避難所;我要宣揚他一切的作為。」 詩篇73:28
禱告:天父,我需要祢來充滿我的生命,我願全然倚靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Flowers (4)
Bible Reading: Psalm 73:1-28
Saturday, March 21, 2015


Flowers (4)  When I lived in upstate New York, I would often see huge fields of sunflowers. These sunflowers grew very tall, with large flower heads.
 One thing that was truly amazing was to watch the sunflower buds throughout a day. In the morning, the buds would face east. During the day, they would slowly turn to face the sun in the south. In early evening, the sunflowers would face the setting sun. This process is called heliotropism.
 God made sunflowers to need the sun so they can grow and produce many seeds. In the same way, God made us to need Him! All people — even people who do not follow God — need to have Him living and working in their lives.
 In our Bible Reading, the writer of this Psalm thought that he needed to live like other people in the world. But then he realized that all he really needed in his life was God. Think about what you need today. —JK

“As for me, all I need is to be close to God. I have made the Lord God my place of safety. And, God, I will tell about all that you have done.” Psalm 73:28
PRAYER: Father, I need You to fill my life. I want to totally depend on You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言