彼此幫助

on 2014年11月18日 星期二
彼此幫助
聖經閱讀:加拉太書6:2-10 現代中譯本|合和本
2014年11月18日(二)



彼此幫助  幾個月前,有一個朋友請我為她禱告,她正在考慮換工作,希望上帝賜給她智慧作正確的決定。今天早上,我的朋友打電話給我,說她已經有一個新的工作了,她不斷地謝謝我為她禱告。
 我原本應該很高興聽到這個消息,但是當我掛上電話後,我感到很糟糕。為什麼呢?因為我並沒有盡力為她禱告,我記得我只有為她禱告幾天而已,但是之後我就忘記繼續為她禱告了。
 在今天經文的第2節,保羅說「要彼此分擔重擔,這樣就是成全基督的命令。」我不認為保羅是在告訴我們只要彼此幫助幾天後就停止,他是在鼓勵我們要每天互相幫助。
 也許你曾經答應為別人禱告,然後卻把他們給忘了。求上帝幫助你忠心,並持續不斷為主內的弟兄姐妹禱告。 —NM
「你們禱告要恆切,且要警醒,對上帝存感謝的心。」 歌羅西書4:2
禱告:天父,當我做得不好時,請祢饒恕我。求祢幫助我對祢忠心。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Help Each Other
Bible Reading: Galatians 6:2-10
Tuesday, November 18, 2014



Help Each Other  Several months ago, a friend asked me to pray for her. She was thinking about changing jobs and wanted God to give her wisdom to make the right decision. This morning my friend called to say she had a new job. She thanked me many times for my prayers.
 I should have been happy to hear this news, but when I hung up the phone I felt terrible! Why? Because I had failed to pray for her. I remembered to pray for her for a few days. But then I forgot to continue praying for her.
 In verse 2 of our Bible Reading, Paul says to help “each other with your troubles. When you do this, you are obeying the law of Christ.” I don’t think that Paul was telling us to help each other for a few days and then quit. He was encouraging us to help each other every day.
 Maybe you have promised to pray for someone and then forgotten about them. Ask God to help you be faithful and continue to pray for your brothers and sisters in Christ. —NM
“Never stop praying. Be ready for anything by praying and being thankful.” Colossians 4:2
PRAYER: Father, please forgive me when I fail. Help me to be faithful to You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言