倚靠上帝

on 2014年3月6日 星期四
倚靠上帝
聖經閱讀:路加福音15:8-9 現代中譯本|合和本
2014年3月6日(四)



倚靠上帝  我先生跟我搬了新家,當我們的網路接好時,我先生就著手設定我的電腦。我將書架擺滿了聖經、書本、和檔案,接著坐下來寫一篇靈修文章,然後我發現,我遺失了那些用來存放電腦檔案的隨身碟。我到處找,卻找不到,我開始感到沮喪、擔心。
 在今天的經文裡,耶穌說了一個重要的故事。這些經節說到一個女人也遺失了某樣東西,這個女人有十個銀幣,而她丟掉了其中一個,她怎麼辦呢?「她一定點起燈來,打掃房子,到處仔細尋找,直到找著為止」(第8節)。我雖然很擔心,但還是決定繼續尋找,並信靠上帝來幫助我找到那些隨身碟。第二天早上,我就想起我把它們放在哪裡了。
 我知道我可以信靠上帝來幫助我──無論大事或是小事。今天就倚靠上帝,祂永遠不會讓你失望! -PD
「要專心信賴上主,不可倚靠自己的聰明。」 箴言3:5
禱告:親愛的上帝,謝謝祢讓我可以永遠倚靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Depend on God
Bible Reading: Luke 15:8-9
Thursday, March 6, 2014



Depend on God  My husband and I moved to a new house. When our Internet service was connected, my husband set up my computer. I filled the shelves with my Bibles, books and files. I sat down to write a devotion. Then I realized that I did not have the data sticks where I store information from my computer. I searched, but I could not find them. I became frustrated and worried.
 Jesus told an important story in our Bible verses today. These verses tell about a woman who lost something, too. This woman had ten coins, and she lost one. What did she do? “She will take a light and clean the house. She will look carefully for the coin until she finds it” (verse 8). I was worried, but I decided to keep looking and trust God to help me find the sticks. The next morning I remembered where I had put them.
 I know that I can trust God to help me — with both the big things and small things in my life. Depend on Him today. God will never fail you! —PD
“Trust the Lord completely, and don’t depend on your own knowledge.” Proverbs 3:5
PRAYER: Dear God, thank You that I can always depend on You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言