五顆石頭

on 2014年3月11日 星期二
五顆石頭
聖經閱讀:撒母耳記上17:38-51 現代中譯本|合和本
2014年3月11日(二)

)

五顆石頭  有一位喪偶的姐妹跟一位弟兄在我的教會相遇並訂婚了。他們要我在他們的婚禮上分享信息,他們說,大部份參加婚禮的人都是信主的親戚和朋友。所以,我預備了一篇基督徒結婚的證道,但同時也準備了另一篇信息,其中包括解釋上帝的救恩計畫。
 當我到達婚禮現場時,我看見很多不認識的人。那位弟兄告訴我,許多未信主的親戚和朋友決定來參加婚禮。我好高興自己有所準備,這樣,我就可以跟這些人分享耶穌的福音。
 今天的經文是有關大衛對抗巨人歌利亞、那個我們熟悉的故事。大衛知道上帝與他同在並會幫助他,但是大衛仍然準備了五顆石頭要用來對抗歌利亞。
 請記住,要永遠預備好去向其他人分享福音,上帝會幫助你、祝福你。 -BL
「大衛拿了他的牧杖,又從溪邊揀了五塊光滑的石子放在牧人用的袋子裏,然後帶著投石的弦出去迎戰歌利亞。」 撒母耳記上17:40b
禱告:天父,我願總是預備好向人分享祢的話語。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Five Stones
Bible Reading: 1 Samuel 17:38-51
Tuesday, March 11, 2014



Five Stones  A widow and a man met at my church and got engaged. They asked me to give the message at their wedding. They said most of the people at the wedding would be Christian relatives and friends. So I prepared a Christian marriage sermon. But I also prepared a second message that included an explanation of God’s plan of salvation.
 When I arrived at the wedding, I saw many people I did not know. The man told me that several non-Christian relatives and friends decided to come. I was so happy that I was prepared so I could share the Good News about Jesus with these people.
 Our Bible Reading today is the familiar story about David facing the giant, Goliath. David knew that God would be with him and help him. But David still gathered five stones to use against Goliath.
 Remember to always be prepared to share the Gospel with other people. God will help you and bless you. —BL
[David] “went to find five smooth stones from the stream. He put the five stones in his shepherd’s bag and held his sling in his hand.” 1 Samuel 17:40b
PRAYER: Father, I want to always be prepared to share Your Word. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言