天上的財寶

on 2014年3月19日 星期三
天上的財寶
聖經閱讀:馬太福音6:19-21 現代中譯本|合和本
2014年3月19日(三)



天上的財寶  一年前,我動了一個切除腫瘤的手術。之後,我跌了一跤,摔斷了髖部的骨頭,不久後,我又失去了味覺,手指也麻木、沒有感覺了。
 在發生這些不幸的期間,我內心仍然感到平安。我感到平安是因為有人在為我禱告,而且我知道上帝與我同在。這整個經歷,讓我更能為別人和他們的問題著想。我開始去傾聽別人訴說他們的苦難,我也鼓勵他們並幫助他們處理問題。我已經有能力去幫助別人,反過來,這些人也幫助了我。
 幫助別人是積聚財寶在天上的方法之一,這就是耶穌在今天的經文中所談的事情,祂說:「不可為自己積聚財寶在地上,…要為自己積聚財寶在天上;那裏沒有蟲蛀,不會生銹,也沒有盜賊進來偷竊」(第19-20節)。
 你希望積聚財寶在天上嗎?今天就找一些方法去幫助別人。 —VNW
「你的財寶在哪裏,你的心也在那裏。」 馬太福音6:21
禱告:天父,求祢讓我知道今天我可以如何幫助別人。奉耶穌的名,阿們!
(王亭惠譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Treasures in Heaven
Bible Reading: Matthew 6:19-21
Wednesday, March 19, 2014



Treasures in Heaven  A year ago, I had surgery to remove a tumor. Then I fell down and broke my hip. Soon after that, I lost my sense of taste and my fingers became numb.
 During all these bad things, I felt peaceful. I was at peace because people were praying for me, and I knew God was with me. This whole experience made me think about other people and their problems. I began to listen to people talk about their bad times. I encouraged them and helped them work through their problems. I was able to help people, and in turn, these people helped me.
 Helping people is one way we can save treasures in heaven. That’s what Jesus was talking about in our verses for today. He said, “Do not save treasures for yourselves here on earth…Instead, save your treasures in heaven, where they cannot be destroyed by moths or rust and where thieves cannot break in and steal them” (verses 19-20).
 Do you want to save treasures in heaven? Look for ways today to help other people. —VNW
“Your heart will be where your treasure is.” Matthew 6:21
PRAYER: Father, show me how I can help someone today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言