將你的憂慮交給上帝

on 2014年3月12日 星期三
將你的憂慮交給上帝
聖經閱讀:腓立比書4:5-7 現代中譯本|合和本
2014年3月12日(三)

)

將你的憂慮交給上帝  在我小時候,我們家從南賓州旅行到伊利諾州去跟祖母過聖誕節。聖誕節過後,我們又開始回家的漫長旅程。在天黑之後,我們回到了賓州,就在賓州山區的高速公路上,天開始下起雪,速限的標誌改變了,警告我們每小時只能開56公里。
 當父親開車經過雪地時,我開始感到擔憂。母親感受到我的恐懼,就說:「不要擔心,你爸爸是一個好司機。」我知道父親是一個好司機,但是我需要母親來安慰我、鼓勵我。
 今天的經文告訴我們要將憂慮交給上帝,我們可以知道祂正掌管我們的生命,而且祂會幫助我們處理心中的憂慮。
 今天你有憂慮嗎?就把它們全部交給上帝,祂會賜給你平安和安慰。 -JL
「你們應該一無掛慮;要在禱告中把你們所需要的告訴上帝,用感謝的心祈求。」 腓立比書4:6
禱告:親愛的上帝,謝謝祢承受了我的憂慮,並且用?的平安和安慰來充滿我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Give God Your Worries
Bible Reading: Philippians 4:5-7
Wednesday, March 12, 2014



Give God Your Worries  When I was young, my family and I traveled from southern Pennsylvania to visit my grandmother in Illinois for Christmas. After Christmas, we began the long journey home. We arrived back in Pennsylvania after it was dark. We were on the Pennsylvania Turnpike in the mountains, and it began to snow. The speed limit signs changed to warn us to only drive 35 miles per hour.
 As my father was driving through the snow, I began to worry. My mother sensed my fear and said, “Don’t worry. Your father is a good driver.” I knew that my father was a good driver, but I needed my mother to comfort and encourage me.
 Our Bible verses today tell us to give our worries to God. We can know that He is in control of our lives and that He will help us take care of our worries.
 Do you have worries today? Give them all to God. He will give you peace and comfort. —JL
“Don’t worry about anything, but pray and ask God for everything you need, always giving thanks for what you have.” Philippians 4:6
PRAYER: Dear God, thank You for taking my worries and filling me with Your peace and comfort. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言