亞伯蘭

on 2014年3月26日 星期三
亞伯蘭
聖經閱讀:創世記12:1-5 現代中譯本|合和本
2014年3月26日(三)



亞伯蘭  在今天的經文中,上帝吩咐亞伯蘭要離開故鄉,去一個新的地方。亞伯蘭並不知道這個新的地方在哪裡,但是上帝說祂要賜福亞伯蘭並使他大有名望。
 亞伯蘭有極大的信心,他相信上帝必信守祂的應許,所以亞伯蘭就帶著他的家人和一切所有,出發前往那個新的地方。
 當我讀到這個故事時,我想起我也應該像亞伯蘭一樣,必須留心聆聽上帝並遵從祂的命令。當亞伯蘭決定要順服上帝時,他的生命就大大地改變了。自從受洗的那一天開始,我的生命就不再一樣,每天我都盡力聽從上帝的命令,走入世界去向人傳講上帝。
 上帝希望你今天就順服祂,去做一個將亮光帶入這個黑暗又充滿罪惡的世界的人,並將福音分享給所有需要認識耶穌的人。 -JS*
「我要使你多子多孫;他們要形成大國。我要賜福給你,使你大有名望…我要藉著你賜福給萬民。」 創世記12:2-3
禱告:親愛的上帝,我願有像亞伯蘭一樣大的信心,求祢幫助我今天就順服?。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Abram
Bible Reading: Genesis 12:1-5
Wednesday, March 26, 2014



Abram  In our Bible Reading today, God told Abram to leave his country and travel to a new place. Abram did not know where the new place was. But God said He would bless Abram and make his name famous.
 Abram had great faith. He believed that God would keep His promise. So Abram took his family and his possessions and set out for the new land.
 When I read this story, I remember that I need to be like Abram. I need to pay attention to God and obey His commands. Abram’s life changed a lot when he decided to obey God. Since the day I was baptized, my life has not been the same. I try every day to obey God’s command to go into the world and tell people about Him.
 God wants you to obey Him today. Be a person who brings light into the dark world of sin. Share the Good News with people who need to know Jesus. —JS*
“I will build a great nation from you. I will bless you and make your name famous...I will use you to bless all the people on earth.” Genesis 12:2-3
PRAYER: Dear God, I want to have great faith like Abram had. Help me to obey You today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言