盼望:誰?

on 2013年6月6日 星期四
盼望:誰?
聖經閱讀:希伯來書8:1-13 現代中譯本|合和本
2013年6月6日(四)



盼望:誰?  我記得當我們遭遇到一場強烈暴風雪的時候,走在冰雪上是非常困難的,當我努力往前走時,風就把我往後吹。
 終於,我進到我的車庫裡面並且發現了一根桿子,它有一端是尖銳的。當我走路時,我就扶著這根桿子並將尖的一端戳進冰裡面,這樣幫助了我抵抗強風而能走在滑溜的冰上。
 我曾經遭遇到「人生的暴風雪」,這些風暴正是我感到迷惑、沮喪、或是挫折的時刻,但是我學習到,在這些時刻中,我必須對耶穌心存盼望,祂就像那根桿子讓我不致跌倒。耶穌幫助我堅強地站立並且不放棄。 
 今天的聖經閱讀告訴我們,耶穌正坐在上帝的右邊,祂永遠與我們同在、幫助我們,並且讓我們看見祂的慈愛和憐憫。
 今天,你可以倚靠耶穌,祂會讓你保持剛強並幫助你面對「人生的暴風雪」。 —BH
「他在至聖所供職當大祭司;這聖所不是人所造,而是主所建立的真聖幕。」 希伯來書8:2
禱告:上帝,今天我願意倚靠耶穌來幫助自己。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Hope: Who?
Bible Reading: Hebrews 8:1-13
Thursday, June 6 2013



Hope: Who?  I remember when we had a bad ice and wind storm. Walking on the ice was very difficult. When I tried to walk, the wind blew me backwards.
 Finally, I went into my garage and found a pole that had a sharp end. As I walked, I held onto the pole and poked the sharp end into the ice. This helped me walk against the wind on the slippery ice.
 I have faced many “storms” in life. These storms were times when I was confused or sad or frustrated. But I have learned that during these times, I need to have hope in Jesus. He is like the pole that kept me from falling. Jesus helps me stand strong and not give up.
 Our Bible Reading today tells us that Jesus is sitting on the right side of God. He is always with us, helping us and showing us His love and mercy.
 You can depend on Jesus today. He will keep you strong and help you face the “storms” in your life. —BH
“Our high priest serves in the Most Holy Place. He serves in the true place of worship that was made by God, not by anyone here on earth.” Hebrews 8:2
PRAYER: God, I will depend on Jesus to help me today. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言