恩惠和慈愛

on 2013年6月4日 星期二
恩惠和慈愛
聖經閱讀:詩篇81:1-16 現代中譯本|合和本
2013年6月4日(二)



恩惠和慈愛  上帝是滿有恩惠和慈愛的,祂永遠不會強迫我們去接受祂、或是去遵行祂的法則,祂容許我們去做我們想做的事情。如果我們想去跟從別的神,祂也會讓我們去;如果我們想要按著自己的、而不是祂的計畫去做,祂也不會干涉我們。我們可以跟上帝保持親近,也可以遠離祂。
 我們常常會選擇偏行己路,而不跟從上帝。在聖經閱讀的第13-14節經文中,上帝說:「我多麼希望我的子民聽話!我多麼希望他們服從我!我要迅速擊敗他們的仇敵,征服所有敵對他們的人。」
 如果我們遵從上帝,上帝想要讓我們看見祂將為我們成就的大事,但因祂是滿有恩惠和慈愛的,所以祂讓我們選擇要做什麼。
 每一天我們都必須選擇要偏行己路或是跟隨上帝的道路,我們自己的路往往引我們到暫時的快樂,但是上帝的道路卻是帶領我們到永恆的生命。今天你要選擇哪一條路呢?—SH*
「但我的子民不聽我的話;以色列不服從我。所以我任憑他們頑梗,繼續他們愚妄的行為。」 詩篇81:11-12
禱告:上帝,有時候我會頑固、不聽祢的話,從今以後的每一天,請幫助我選擇跟從祢。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Loving and Kind
Bible Reading: Psalm 81:1-16
Tuesday June 4, 2013



Loving and Kind  God is loving and kind. He never will force us to accept Him or obey His laws. He allows us to do what we want. If we want to follow other gods, He will let us. If we want to follow our own plan instead of His, He won’t interfere. We can stay close to God or stay far away from Him.
 Often we choose to go our own way and not follow God. In verses 13-14 of our Bible Reading, God says, “If my people would listen to me and would live the way I want, then I would defeat their enemies. I would punish those who cause them trouble.”
 God wants to show us the great things He will do if we obey Him. But He is loving and kind, so He lets us choose what we will do.
 Every day we must choose to follow our way or God’s way. Our way usually leads to temporary pleasure. But God’s way leads to eternal life. Which way will you choose today? —SH*
“But my people did not listen to me. Israel did not obey me. So I let them go their own stubborn way and do whatever they wanted.” Psalm 81:11-12
PRAYER: God, sometimes I am stubborn. Help me choose to follow You today and every day. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言