饒恕

on 2012年9月7日 星期五
饒恕
聖經閱讀:詩篇130:1-8
2012年9月7日(五)



饒恕 假設每個人在出生的時候頭上都裝了一台錄影機,每次當人犯罪的時候,錄影機就會啟動並錄下所犯的罪,然後當他們死去、面對上帝時,錄影機會重播他們一生所犯的罪。
如果真是這樣,當站在上帝面前時,我們可能會這樣向祂辯解:「但是,我是一個好人,我每個禮拜都有去教會,而且我會幫助窮人。」然而,這些藉口並不會除去我們的罪,卻讓我們感到卑微和羞愧。
上帝的饒恕是我們唯一的希望。上帝的饒恕是白白給我們的,而且是完整無缺的,因著耶穌死在十字架上,我們的罪才得以被上帝赦免。今天經文的第8節說:「祂要拯救祂的子民以色列脫離他們一切的罪惡。」
即使我一再地犯罪,上帝仍然饒恕我。當別人傷害我的時候,我應當記得上帝是如何饒恕我,我也要學像上帝去饒恕別人。
你要請求上帝赦免你的罪,並且你也要饒恕別人。—BL

今日金句:
「如果你記錄我們的罪過,誰能逃脫懲罰呢?」 詩篇130:3

禱告:上帝,感謝祢愛我而且饒恕我。奉耶穌的名,阿們!

(CNY譯/台南聖教會英語團契)


Forgiveness
Bible Reading: Psalm 130:1-8
Friday, September 7, 2012



Forgiveness Suppose that each person was born with a video recorder in their head. And every time a person sinned, that recorder would turn on and record their sin. Then when they died and faced God, the recorder would show all their sins.
If that was true, we would probably stand before God and make excuses, “But I was a good person. I went to church every week, and I helped poor people.” But our excuses would not take away our sins. We would be humbled and ashamed.
God’s forgiveness is our only hope. God’s forgiveness is free and complete. Jesus died on the cross so we can have a way for God to forgive our sins. Verse 8 of our Bible Reading says, “The Lord saves us again and again. And the Lord will forgive Israel for all their sins.”
God forgives me, even when I sin again and again. I should remember this when other people hurt me. I need to be like God and forgive other people.
Ask God to forgive your sins. And be sure to forgive others. —BL

“Lord, if you really punished people for all of their sins, no person would be left alive.” Psalm 130:3

PRAYER: God, thank You for loving me and forgiving me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言