渴慕

on 2012年9月22日 星期六
渴慕
聖經閱讀:詩篇63:1-8
2012年9月22日(六)



渴慕 有時候我會感到很口渴。記得有一次我在手術後醒來,嘴裡有著可怕的味道,我覺得嘴裡好像被塞滿了棉球。我請求護士給我喝一些水,而她給了我一小塊碎冰──這真是太棒了!
 在詩篇63:1中,大衛說:「上帝啊,你是我的上帝;我熱切地尋求你。像一塊乾旱、焦渴、無水的田地,我切望你,渴慕你。」我想,我了解大衛在說什麼。最近,我住的地方有一陣子都沒有下雨,土地變得乾裂,草也變黃、變醜,很多植物死掉了。
 如果沒有上帝,我的生命也會又乾、又醜──就像沒有雨水的土地。所以,我需要每天讀經來「澆灌」我的生命,我也需要天天跟上帝說話,並且知道祂對我生命的計劃。
 你渴慕上帝嗎?今天,上帝要你跟祂說說話,並且從祂的話語來學習。—ES

今日金句:
「你永恆的愛比生命寶貴,因此我要頌讚你。我一生一世要感謝你;我要舉起雙手向你禱告。」詩篇63:3-4

禱告:天父,謝謝祢愛我並且將祢的話語賜給我。奉耶穌的名,阿們!

(SDL譯/台南聖教會英語團契)

Thirst
Bible Reading: Psalm 63:1-8
Saturday September 22, 2012



Thirst Sometimes I become very thirsty. I remember when I was waking up after surgery. I had a terrible taste in my mouth. And I felt like my mouth was full of cotton balls. I begged the nurse for some water. She gave me a small piece of crushed ice. It was wonderful!
 In verse 1 of this psalm, David says, “God, you are my God. And I want you so much. My soul and body thirst for you, like a dry, weary land with no water.” I think I understand what David is talking about. Recently the place where I live experienced a time of no rain. The ground became dry and cracked. The grass was brown and ugly. Many plants died.
 Without God, my life is dry and ugly — just like the earth with no rain. So I need to “water” my life every day by reading the Bible. I also need to talk with God and learn His plan for my life.
 Are you thirsty for God? He wants you to talk to Him and learn from His Word today. —ES

“Your love is better than life. My lips praise you. Yes, I will praise you in my life. In your name, I lift my arms in prayer.” Psalm 63:3-4

PRAYER: Father, thank You for loving me and giving me Your Word. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言