上帝幫助我 (5)

on 2012年9月13日 星期四
上帝幫助我 (5)
聖經閱讀:詩篇34:17-22
2012年9月13日(四)



上帝幫助我 (5) 有一次我的丈夫必須到外地去,留我一個人在家。這讓我想起很久以前我的一段獨處的時光,我生命中一段重要的感情在那時候結束了。我的心碎了,但是沒有醫生能夠修補我的心。
當我感覺傷心與寂寞時,我去了教會。在那裡,一些我完全不認識的人告訴了我上帝的愛和祂在我生命中的計畫。他們鼓勵我、安慰我,並且給了我希望。有一個星期日,牧師邀請人們走向前並且跟隨耶穌。我知道耶穌正在等我,祂醫治了我破碎的心。
大衛在經歷一段困難時(就像我一樣!)寫了詩篇第34篇。在第28節裡,他說:「上主親近灰心喪志的人;他拯救心靈被壓碎的人!」我們難過與心碎時,上帝就在我們身邊。
無論今天你的生命中發生了什麼事,上帝會與你同在並且幫助你。你要求祂愛你並醫治你。—SAH

今日金句:
「凡仰望他的,便有光榮;他們的臉必不蒙羞。」詩篇34:5

禱告:上帝,謝謝祢拯救、醫治我。奉耶穌的名,阿們!

(SDL譯/台南聖教會英語團契)


God Helps Me (5)
Bible Reading: Psalm 34:17-22
Thursday September 13, 2012



God Helps Me (5) My husband had to be out of town, and I was alone. That reminded me of another time long ago when I was alone. An important relationship in my life had ended. My heart was broken, but no doctor could fix it.
While I was feeling sad and alone, I went to church. People I didn’t even know showed me God’s love and His plan for my life. They encouraged and comforted me and gave me hope. One Sunday the pastor invited people to come forward and follow Jesus. I knew that Jesus was waiting for me. He healed my broken heart.
David wrote Psalm 34 when he was going through a bad time — just like me! In verse 18 he said, “When some people have troubles they stop being proud. The Lord is close to those humble people. He will save them.” God is near us when we are sad or broken-hearted.
No matter what is happening in your life today, God will be with you and help you. Ask Him to love and heal you. —SAH

“Look to God for help. You will be accepted. Don’t be ashamed.” Psalm 34:5

PRAYER: God, thank You for saving and healing me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言