永遠相信上帝

on 2012年9月18日 星期二
永遠相信上帝
聖經閱讀:詩篇22:1-21
2012年9月18日(二)



永遠相信上帝 你可曾想過上帝已經離你而去?或者,你感覺到上帝好像不回應你的禱告?當大衛感到沮喪和孤單的時候,他寫下了詩篇第22篇。但是我想,大衛知道上帝愛他,大衛在詩中說:「上主啊...我一出生就投靠你;我一離開母胎,你就是我的上帝。」(9-10節)
這些經文讓我回想起另一段話。在第二次世界大戰的期間,有好幾百萬的猶太人被殺或者被關進集中營裡面,當這些俘虜最後被釋放的時候,士兵們在一面牆上發現了這段話:「我相信太陽,即便它不發光;我相信愛,即便我是孤單一人;我相信上帝,即便祂沉默不語。」
即使大衛感到上帝離他很遠,但他仍然知道,上帝會垂聽他的禱告。大衛並沒有失去對上帝的信心,他堅定持守信心,並且相信上帝一定會照顧他。
今天,你是否像大衛一樣感到沮喪和孤單呢?不要忘記,你可以永遠相信上帝並且倚靠祂。 —AS

今日金句:
「我的上帝,我的上帝,你為甚麼離棄我?我哀號求助,你為甚麼不來幫助我?」詩篇22:1

禱告:親愛的上帝,我要永遠信靠祢。奉耶穌的名,阿們!

(EHI譯/台南聖教會英語團契)


Always Believe in God
Bible Reading: Psalm 22:1-21
Tuesday September 18, 2012 



Always Believe in God Do you ever think that God has left you? Or do you feel that God is not answering your prayers? Psalm 22 was written by David when he felt discouraged and alone. But I think David knew God loved him. David said, “God, the truth is that you really are the One I depend on...You have been my God since the day I was born” (verses 9-10a).
The verses in this psalm remind me of some other words. During World War II, millions of Jews were killed or placed in concentration camps. When the prisoners were finally freed, the soldiers found these words written on a wall: “I believe in the sun, even when it is not shining. I believe in love, even when I am alone. I believe in God, even when He is silent.”
Even though David felt that God was far away, he still knew that God would hear his prayer. David did not lose his faith in God. He held on to his faith and trusted God to take care of him.
“My God, my God! Why did you leave me? You are too far away to save me! You are too far away to hear my cries for help!” Psalm 22:1

“Now, our God, we thank you. And we praise your glorious name!” 1 Chronicles 29:13

PRAYER: Dear God, I will always trust You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言