上帝幫助我 (4)

on 2012年9月12日 星期三
上帝幫助我 (4)
聖經閱讀:詩篇27:1-14
2012年9月12日(三)



上帝幫助我 (4) 當悲哀的事情發生在你身上的時候,你可能會感到沮喪並且失去盼望。也許你會覺得整個人陷在黑暗的深淵中,無法自拔。我曾經有這樣的感覺──絕望、不知所措、沮喪。
當我的朋友邀請我到她的教會,我認識了上帝、耶穌,和聖經,才開始感到有盼望、安全,並且受到激勵。這就好像上帝親自把我從黑暗的深淵裡救拔出來,進到祂的亮光裡。
詩篇第27篇是有關對上帝的信心,這詩篇的作者想起上帝曾經幫助他面對黑暗與恐懼,第1節說:「上主是我的亮光,我的拯救;我還怕誰呢?」
在我們面臨困難的時候,上帝會與我們同在。每一次我們讓上帝來幫助我們,我們就更相信將來祂仍然會幫助我們,上帝的光會永遠指引我們如何跟隨祂。 —SAH

今日金句:
「你的話是導引我的燈,是我人生路上的光。我要持守嚴肅的諾言,遵行你公義的教訓。」詩篇119:105-106

禱告:親愛的天父,我知道祢的光會永遠幫助我、引導我。奉耶穌的名,阿們!

(EHI譯/台南聖教會英語團契)


God Helps Me (4)
Bible Reading: Psalm 27:1-14
Wednesday September 12, 2012



God Helps Me (4) When sad things happen to you, you might become depressed and lose hope. Maybe you feel like you are in a deep hole that you can’t climb out of. I have felt this way — hopeless, lost and discouraged.
When my friend invited me to her church, I learned about God, Jesus and the Bible. I started to feel hopeful, safe and encouraged. It was like God reached into my dark hole and pulled me out into the light.
Psalm 27 is about having confidence in God. The writer of this psalm remembered that God had helped him face darkness and fear. Verse 1 says, “Lord, you are my Light and my Savior. I should not be afraid of anyone!”
God is with us when we face times of trouble. Every time we let God help us, we become more confident that He will help us in the future. God’s light will always show us how to follow Him. —SAH

“Lord, your words are like a lamp lighting my path. Your laws are good. I promise to obey them. And I will keep my promise.” Psalm 119:105-106

PRAYER: Dear Heavenly Father, I know that Your light will always help and guide me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言