不斷禱告

on 2016年5月28日 星期六
不斷禱告
聖經閱讀:以弗所書6:18 現代中譯本|合和本
2016年5月28日(六)


 或許你曾經為某件事禱告,而且等候上帝的回應已經很久了,在等候上帝回應的時候,你是否認為,也許上帝已經不再愛你了?
在我祖母罹患癌症、生病時,這個問題困擾著我,我每天向上帝禱告,求祂醫治我的祖母,但是到最後,我的祖母仍然去世了。我生氣上帝好長一段時間,我想上帝已經不再愛我了。之後,我終於明白,上帝用祂的方式回應了我的禱告,祂除去我祖母的疼痛,並將她帶到祂的身邊。
在今天閱讀的經文中,保羅鼓勵我們要不斷地禱告,他說:「用任何禱告的形式來禱告,並且為著你所需要的來禱告…不要放棄。為著全部上帝的子民禱告」
也許你認為上帝沒有回應你的禱告,但記得,上帝會按著祂的時間來回應你的禱告,祂永遠知道什麼是對你最好的。 —AB

「在盼望中要喜樂,在患難中要忍耐,禱告要恆切。」 羅馬書12:12
禱告:親愛的上帝,謝謝祢回應我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(林宏哲譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Keep Praying
Bible Reading: Ephesians 6:18
Saturday, May 28, 2016


 Maybe you have prayed for something and waited a long time for God to answer your prayer. While you were waiting for God's answer, did you think that maybe God had stopped loving you?
I struggled with this when my grandmother was sick with cancer. I prayed to God every day and asked Him to heal my grandmother. But in the end, my grandmother died. I was mad at God for a long time. I thought that He had stopped loving me. Then I realized that God had answered my prayer in His way. He had removed my grandmother's pain and taken her to be with Him.
In our Bible Reading for today, Paul encourages us to keep praying. He said, “Pray with all kinds of prayers, and ask for everything you need...Never give up. Always pray for all of God's people”
Maybe you think that God is not answering your prayers. Remember that God will answer your prayers in His time. He always knows what is best for you. —AB

“Be happy because of the hope you have. Be patient when you have troubles. Pray all the time.” Romans 12:12
PRAYER: Dear God, thank You for answering my prayers. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言