要喜樂

on 2016年5月13日 星期五
要喜樂
聖經閱讀:哈巴谷書3:17-19現代中譯本|合和本
2016年5月13日(五)


 我的先生罹患多重硬化症已經25年了,他使用助步器來幫助走路,他的視力不好,記憶有困難。他只有54歲,我曾經跟朋友說,感覺我好像是在看著先生慢慢死去。
在照顧先生時,我容易感到難過和沮喪,但是讀到類似今天的經文時,我就得到安慰。哈巴谷說了一些不幸的遭遇,但是他說(第18節):「我仍然要因上主歡喜,因上帝─我的救主快樂。」哈巴谷信靠上帝成為他的力量來幫助自己克服困難。
我們每天都在選擇,當遇到患難時,我們可以選擇灰心、抱怨,或者我們也可以因著上帝愛我們、透過耶穌賜給我們救恩而選擇心存感恩並歡喜快樂。
今天你會面臨什麼問題呢?不要感到難過和沮喪,而要記住上帝的應許,並且要歡喜快樂! —MAT

「至高的上主賜給我力量。」 哈巴谷書3:19a
禱告:主,祢是我的力量、我的安慰,謝謝祢!奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Be Joyful!
Bible Reading: Habakkuk 3:17-19a
Friday, May 13, 2016


 My husband has had multiple sclerosis for 25 years. He walks with a walker and has difficulty seeing and remembering things. He is only 54 years old. I have told my friends that I feel like I am watching my husband slowly die.
It is easy for me to become sad and discouraged as I take care of my husband. But I am comforted to read verses like our Bible Reading today. Habakkuk described some bad situations. But then he said (verse 18), “I will still be glad in the Lord and rejoice in God my savior.” Habakkuk trusted God to be his strength and help him overcome his problems.
Every day we make choices. When bad things happen to us, we can choose to be discouraged and complain. Or we can choose to be thankful and joyful that God loves us and has given us salvation through Jesus.
What kind of problems will you face today? Do not become sad and discouraged. Choose to remember God's promises and be joyful! —MAT

“The Lord God gives me my strength.” Habakkuk 3:19a
PRAYER: Lord, You are my strength and my comfort. Thank You! In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言