聖經中的母親 (5)

on 2016年5月12日 星期四
聖經中的母親 (5)
聖經閱讀:提摩太後書1:3-7 現代中譯本|合和本
2016年5月12日(四)


 我們要談的最後一位母親是友妮基,今天閱讀的經文是她唯一一次在聖經中被提到的地方。
保羅寫提摩太後書來鼓勵並教導他的朋友提摩太,在這些經節中,保羅談到提摩太對上帝的信心,保羅在第5節說:「我記得你那純真的信心,就是你外祖母羅綺和你母親友妮基所有的那種信心。她們的信心,我相信你也有了。」
我們對友妮基的認識並不多,但我們確實知道她相信上帝並教導提摩太認識祂。許多我認識的人都是藉著他們的父母或祖父母來認識上帝,我的父母教導我認識上帝並且鼓勵我接受耶穌作為我的救主。
想一想那些教導你並鼓勵你成為基督徒的人,也許是你的父母,也許是主日學老師,或者是一個朋友,就花一點時間打電話給他們,或者寫一封信或電子郵件給他們,感謝他們帶領你認識耶穌。 -JK

「你要堅守我所給你的那健全的信息,作為你的規範,也要守住我們跟基督耶穌連結所得到的信心和愛心。」 提摩太後書1:13b
禱告:上帝,我很感謝有人帶領我認識祢。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Bible Mothers (5)
Bible Reading: 2 Timothy 1:3-7
Thursday, May 12, 2016


The last mother we will talk about is Eunice. Our Bible Reading is the only time she is mentioned in the Bible.
Paul wrote 2 Timothy to encourage and teach his friend, Timothy. In these verses, Paul talked about Timothy's faith in God. Paul said in verse 5, “I remember your true faith. That kind of faith first belonged to your grandmother Lois and to your mother Eunice. I know you now have that same faith.”
We do not know much about Eunice. But we do know that she believed in God and taught Timothy about Him. Many people I know learned about God from their parents or grandparents. My parents taught me about God and encouraged me to accept Jesus as my Savior.
Think about people who taught you and encouraged you to become a Christian. Maybe it was your parents or a Sunday School teacher or a friend. Take time to call them or send them an e-mail or letter. Thank them for leading you to Jesus. —JK

“Follow that model of right teaching with the faith and love we have in Christ Jesus.” 2 Timothy 1:13b
PRAYER: God, I am so thankful that someone led me to You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言