愛的信息

on 2016年5月27日 星期五
愛的信息
聖經閱讀:約翰福音3:16-17 現代中譯本|合和本
2016年5月27日(五)


 在青少年的時候,我想做一件特別的事來向我的家人表達我愛他們,但是我沒錢,所以我用手工為每個家人做了一張卡片,每張卡片上寫了一則愛的信息。
之後,我很驚訝母親送給我一張特別的卡片,她用紙板剪了一張心形的卡片,上面貼滿錫箔紙。許多年過去了,但我仍然記得曾經收到那張卡片,仍然感受到母親的愛。
在很久以前,上帝賜給我們祂特別的、愛的信息。今天讀的經文告訴我們,上帝差派祂的獨生愛子耶穌來到世上,為什麼呢?為要讓你和我可以得著救恩的應許,以及永恆的生命。
母親送給我的那張特別的卡片不見了,好幾年前就找不到了,但是上帝特別的信息一直與我同在,我已經接受了祂奇妙的救恩禮物,並且天天事奉祂。 – NM

「上帝那麼愛世人,甚至賜下他的獨子,要使所有信他的人不致滅亡,反得永恆的生命。」 約翰福音3:16
禱告:慈愛的上帝,謝謝祢透過祢的兒子耶穌賜下愛的特別信息。奉主的名,阿們!
(林宏哲譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Message of Love
Bible Reading: John 3:16-17
Friday, May 27, 2016


 When I was a teenager, I wanted to do something special to show my family that I loved them. But I didn't have any money. So, I made each family member a homemade card. Each card contained a message of love.
Later I was surprised when my mother gave me a special card. She had cut out a cardboard heart and covered it with foil. Many years have passed, but I still remember receiving that card and feeling my mother's love.
A long time ago, God sent us His special message of love. Our Bible verses today tell us that God sent His only Son, Jesus, to earth. Why? So that you and I can have the promise of salvation and eternal life.
I do not have the special card that my mother gave me. It has been gone for many years. But God's special message is always with me. I have accepted His wonderful gift of salvation and serve Him every day. – NM

“Yes, God loved the world so much that he gave his only Son, so that everyone who believes in him would not be lost but have eternal life.” John 3:16
PRAYER: Loving God, thank you for Your special message of love through Your Son, Jesus. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言