永不放棄

on 2015年10月6日 星期二
永不放棄
聖經閱讀:哥林多後書4:16-18 現代中譯本|合和本
2015年10月6日(二)



永不放棄  年輕的時候,我身體很好,沒有用太多時間思考上帝和祂為我做的一切,但現在我有了年紀,身體漸漸老化,有更多的病痛。這讓我思考更多關於上帝的事,以及如何更親近祂。
 變老並不會讓我感到灰心,保羅在今天經文閱讀的第16節說:「因此,我們從不灰心。雖然我們外在的軀體漸漸衰敗,我們內在的生命卻日日更新。」每一天只要活著,我就有更多的機會來更認識上帝。
 每一天早上當我向窗外看出去時,我看見了色彩繽紛的日出,這景像讓我充滿了盼望。在我屋子後面的湖水平靜無聲,讓我想起上帝的平安。我眼睛所看到的一切提醒著我,上帝是我的創造者和救主。
 當你變老時,不要感到灰心、也不要放棄,今天就看一看四周上帝為你所造的一切。 —SAH
「我們所遭受這短暫的痛苦要為我們帶來無可比擬的永久榮耀。」 哥林多後書4:17
禱告:天父,我感謝讚美祢為我所成就的一切。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Never Give Up
Bible Reading: 2 Corinthians 4:16-18
Tuesday, October 6, 2015



Never Give Up  When I was younger, I was healthy and I didn’t spend much time thinking about God and all that He does for me. But now I am older. My body is aging, and I have more physical problems. This causes me to think more about God and how I can be closer to Him.
 Getting older does not discourage me. Paul said in verse 16 of our Bible Reading, “That is why we never give up. Our physical body is becoming weaker, but our spirit inside us is made new every day.” Every day that I am alive, I have new opportunities to learn more about God.
 Every morning when I look out the window, I see the sunrise with all its beautiful colors. That fills me with hope. The lake behind my house is quiet and calm. That reminds me of God’s peace. Everything I see is a reminder that God is my Creator and Savior.
 As you get older, don’t be discouraged and give up. Look around today and see everything God has made for you. —SAH
“We have small troubles for a while now, but these troubles are helping us gain an eternal glory.” 2 Corinthians 4:17
PRAYER: Father, I thank You and praise You for everything You have done for me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言