上帝留心聆聽

on 2015年10月22日 星期四
上帝留心聆聽
聖經閱讀:詩篇66:16-20 現代中譯本|合和本
2015年10月22日(四)



上帝留心聆聽  有時候我會跟一個一直講不停的人聊天,但很快地,我就聽不下去了,我開始東張西望或是瞪著天花板,我心不在焉,然後問自己:「他們要到什麼時候才會停止說話?」
 在這種情況,我並沒有留心聽那個人說話,但是上帝卻不是這樣。今天閱讀的經文第20a節說:「我要讚美上帝,因為他沒有拒絕我的禱告。」這節經文的意思是,當我跟上帝說話的時候,祂並沒有想著其他事情,也沒有轉頭不看我,上帝留心聆聽我的禱告!
 當我跟上帝說話時,祂垂聽我的話,祂留意我說的每一個字或每一個手語,而祂總是按照祂的時間,並且用對我最好的方式來回應我的禱告。
 今天當你禱告時,你可以確定上帝正在留心聆聽! -SAH

「我要向上帝求幫助;上主一定會拯救我。無論早晨、中午、晚上,我要向他悲歎申訴;他一定會垂聽。」 詩篇55:16-17
禱告:天父,感謝祢總是留心聆聽我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God Pays Attention
Bible Reading: Psalm 66:16-20
Thursday, October 22, 2015


God Pays Attention  Sometimes I talk with a person who just talks and talks and talks. Soon I stop listening to them. I begin to look around and look up at the ceiling. My mind wanders, and I ask myself, “When are they going to stop talking?”
 In that situation, I am not paying attention to the person who is talking. But it is always different with God. Verse 20a of our Bible Reading today says, “Praise God! He did not turn away from me — he listened to my prayer.” This verse means that when I talk to God, He doesn't think about other things or look away from me. God pays attention to my prayers!
 God listens to me when I talk with Him. He pays attention to every word or sign that I use. And He always answers my prayers in His time and in a way that is always best for me.
 When you pray today, you can be sure that God is paying attention! —SAH

“I will call to God for help, and the Lord will save me. I speak to God morning, noon, and night. I tell him what upsets me, and he listens to me!” Psalm 55:16-17
PRAYER: Father, thank You for always paying attention to my prayers. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言