聆聽 (3)

on 2015年10月29日 星期四
聆聽 (3)
聖經閱讀:加拉太書3:1-9
    2015年10月29日(四)





你可以很努力來讓一個失明的人看見嗎?或者,你可以照著食譜而使水變成酒嗎?你懂輪椅就可以讓瘸腿的人行走嗎?這些都是很愚蠢的問題,我們不能做什麼來讓這些事發生。

但是有時候我以為可以靠自己來完成上帝的工,我企圖不倚靠上帝的能力來幫助我做事。但我必須記得,只有上帝能幫助我活出潔淨的生命,只有上帝能賜給我內心真正的平安,也只有上帝能赦免我的罪並賜給我與祂同住的永生。

在經文閱讀的第5節,保羅對加拉太的基督徒說:「上帝賜給你們聖靈,又在你們當中行各樣神蹟,是因為你們遵行法律,還是因為你們聽信福音呢?

我必須停止靠自己的努力來做上帝的工,我必須留心聆聽上帝的話語並且做好自己的部份,而且我也必須相信上帝會做好祂的部份。今天就信靠上帝吧! —SH*
「要專心信賴上主,不可倚靠自己的聰明。」箴言3:5
禱告:親愛的天父,我願認識祢的話語,並且每天都信靠祢。奉耶穌的名,阿們!

(王熙瑤譯)

Hearing (3)
Bible Reading: Galatians 3:1-9
Thursday, October 29, 2015





Could you work really hard and make a blind person see? Or could you read a recipe and change water into wine? Could you learn about wheelchairs and make a lame person walk? Those are all silly questions. We can’t do anything to make those things happen.

But sometimes I think I can do God’s work on my own. I try to do things without depending on God’s power to help me. I need to remember that only God can help me live a pure life. Only God can give me real peace in my heart. Only God can forgive my sins and give me eternal life with Him.
 In verse 5b of our Bible Reading Paul tells the Christians in Galatia, “God gives you his Spirit and works miracles among you because you heard the message about Jesus and believed it.

I need to stop trying so hard to do God’s work. I need to pay attention to God’s Word and do my part. And I need to trust God to do His part. Trust God today! —SH*
Trust the Lord completely, and don't depend on your own knowledge.”  Proverbs 3:5

PRAYER: Dear Heavenly Father, I want to know Your Word and to trust You every day. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言