上帝,我的牧者

on 2015年10月24日 星期六
上帝,我的牧者
聖經閱讀:詩篇23:1-6
2015年10月24日(六)




我是個聾人,但我已經在蒲隆地的聽人學校就讀五年了。在我開始想要到聽人學校就讀之前,我很害怕無法通過入學考試。
在我想著入學考試的時候,我想起了詩篇第23篇第1節說:「上主是我的牧者;我一無缺乏。」在我思索這些經文之後,我知道上帝與我同在,這讓我感到安慰。

我通過了入學考試,接著很快就進到學校就讀。讀書的時候,我繼續禱告求上帝幫助我,在學期結束時,我是班上的第二名。我感謝上帝幫助我在學校中有好的表現,現在我主修電腦科學,再過兩年就畢業了。

上帝也會照顧你,今天就跟祂說話,告訴祂你的煩惱,並因著所有祂為你所做的事感謝祂。上帝的確會是你的牧者。 PN*
「縱使走過陰森山谷,我也不怕災害;因為你與我同在」詩篇23:4
禱告:親愛的上帝,祢與我同在並且幫助我,感謝祢回應我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

God, My Shepherd

Bible Reading: Psalm 23:1-6
Saturday, October 24, 2015





I am deaf, but I have been attending a hearing school in Burundi for five years. Before I started going to the hearing school, I was afraid I would not pass the entrance tests.

As I was thinking about the entrance tests, I remembered Psalm 23. Verse 1 says, “The Lord is my shepherd. I will always have everything I need.” After I thought about those verses, I was comforted to know that God was with me.

I passed the tests and was able to start school soon after that. As I studied, I continued to pray and ask God to help me. At the end of the term, I was second in my class. I thanked God for helping me do well in school. I am now studying computer science and have two more years until I graduate.

God will take care of you, too. Talk to Him today. Tell Him your worries and thank Him for all He does for you. God will truly be your Shepherd. —PN*

Even if I walk through a valley as dark as the grave, I will not be afraid of any danger, because you are with me.” Psalm 23:4
PRAYER: Dear God, You were with me, and You helped me. Thank You for answering my prayers. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言