on 2015年8月3日 星期一

聖經閱讀:創世記12:1-9 現代中譯本|合和本
2015年8月3日(一)



霧  今天早上我開車到聽障事工時,一路上濃霧迷漫,有時候濃霧稍退,我就可以看見前面的路,但是大部份的時候,我只能看見前面幾呎遠。我不喜歡在有濃霧的天氣開車,這是可怕的事,而且也很危險。
 在我一生中有幾次感覺就好像被濃霧包圍,就是在我遇到困難又不知道上帝希望我怎麼做時,唯一我能做的就是倚靠祂來帶領我,告訴我正確的道路。
 也許這就是今天的經文閱讀中亞伯拉罕的感覺,上帝吩咐亞伯拉罕帶著家人和一切所有搬到一個遙遠的新家,亞伯拉罕並不知道他要去哪裡,但是他信靠上帝來帶領他走路上的每一步。
 今天就祈求上帝帶領你,你要像亞伯拉罕一樣信靠祂。 -JK
「由於信心,亞伯拉罕順服上帝的召喚,去到上帝應許要賜給他的地方。他離開本國的時候,並不知道要到哪裡去。」 希伯來書11:8
禱告:上帝,求祢今天向我顯明祢希望我做的事,我信靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Fog
Bible Reading: Genesis 12:1-9
Monday, August 3, 2015



Fog  It was very foggy this morning when I drove to Deaf Missions. Sometimes the fog would lift a little and I could see the road ahead. But other times I could only see a few feet ahead of the car. I don’t like driving in fog. It is scary, and it can be dangerous.
 There have been times in my life when I have felt like I was surrounded by fog. These were times when I faced problems and I wasn’t sure what God wanted me to do. All I could do was depend on Him to lead me and show me the right way.
 Maybe that is how Abraham felt in our Bible verses today. God told Abraham to take his family and possessions and move to a new home far away. Abraham did not know where he was going, but he trusted God to lead him every step of the way.
 Ask God to lead you today. Trust Him like Abraham did. —JK
“God called Abraham to travel to another place that he promised to give him. Abraham did not know where that other place was. But he obeyed God and started traveling because he had faith.” Hebrews 11:8
PRAYER: God, show me what You want me to do today. I trust You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言