傳道書 (5)

on 2015年8月25日 星期二
傳道書 (5)
聖經閱讀:傳道書4:9-12 現代中譯本|合和本
2015年8月25日(二)



傳道書 (5)  在今天的經文閱讀中,作者讓我看見友誼的重要性,他說人們一起同工是有益的:「兩個人總比一個人好,因為兩個人合作效果更好」(第9節)。
 當我讀這些經文時,我就想起很久以前有兩個結伴旅行的人,當他們徒步行走時,兩個人可以走得更遠;如果腳被絆到、跌倒了,他們也可以互相幫助。晚上睡覺時,他們可以相互取暖,如果遇到了危險,他們可以保護對方。然後作者接著說,三個人一起比兩個人更好,就像一條由三股合成、堅實有力的繩子。
 當想起我的許多朋友時,我就感到開心。有一些朋友曾經跟我一起工作,有很多朋友為我禱告、鼓勵我,當我身陷危險時,有一些朋友曾經保護我。
 上帝賜下許多朋友來祝福你,今天就感謝祂賜下幫助你、鼓勵你的人。 -JK
「三股合成的繩子是不容易拉斷的。」 傳道書4:12b
禱告:親愛的恩主,謝謝祢賜下很棒的朋友來祝福我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Ecclesiastes (5)
Bible Reading: Ecclesiastes 4:9-12
Tuesday, August 25, 2015



Ecclesiastes (5)  In our Bible verses today, the writer shows us the importance of friendship. He says that it is good when people work together. “Two people are better than one. When two people work together, they get more work done” (verse 9).
 As I read these verses, I think about two people traveling together long ago. As they walk, the two of them can get more work done. They can also help each other if they stumble and fall. When they sleep at night, they can keep each other warm. And if danger comes, they can defend each other. Then the writer goes on to say that three people together are even better than two. They are like a strong rope made of three strands.
 I feel happy when I think about my many friends. Some have worked with me. Many friends have prayed for me and encouraged me. A few friends have protected me when I was in danger.
 God has blessed you with friends. Thank Him today for people who help and encourage you. —JK
“And three people are even stronger. They are like a rope that has three parts wrapped together — it is very hard to break.” Ecclesiastes 4:12b
PRAYER: Dear Lord, thank You for blessing me with wonderful friends. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言