傳道書 (8)

on 2015年8月28日 星期五
傳道書 (8)
聖經閱讀:傳道書8:16-17 現代中譯本|合和本
2015年8月28日(五)



傳道書 (8)  這世界充滿了自認為聰明的人,其中有些人甚至認為他們能夠理解上帝,但這不是真的。今天閱讀的經文第17a節說:「我知道,人不能明白上帝的作為。」
 你知道天空有多少星星嗎?你知道宇宙有多大嗎?你知道海裡有幾滴水嗎?這些我們都不知道,但是上帝知道!
 當思考這些問題的時候,我感到挫折,因為我想不出答案。我必須明白自己並不像上帝那樣聰明,祂並不期望我知道所有的答案,但上帝的確希望我盡全力學習,並且順服祂在聖經中的教導。
 當你思想今天的世界時,要記得上帝是智慧而且全知的;你要感謝祂賜下話語並求祂幫助你遵行祂的話。-JK
「上主說:『我的意念不是你們的意念;我的道路不是你們的道路。正如天高過地,我的道路高過你們的道路;我的意念高過你們的意念。』」 以賽亞書55:8-9
禱告:上帝,祢是何等偉大,我要讚美祢的偉大智慧。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Ecclesiastes (8)
Bible Reading: Ecclesiastes 8:16-17
Friday, August 28, 2015



Ecclesiastes (8)  The world is filled with people who claim that they are wise. Some of these people even think that they can understand God. But that is not true. Verse 17a of our Bible Reading says, “I also saw that no one can understand all that God does.”
 Do you know how many stars are in the sky? Do you know how big the universe is? Do you know how many drops of water are in the oceans? We don’t know these things, but God does!
 When I think about those questions, I feel frustrated that I can’t figure out the answers. I need to realize that I am not wise like God. He does not expect me to have all the answers. But God does expect me to learn all I can and obey His teachings in the Bible.
 When you think about the world today, remember that God is wise and all-knowing. Thank Him for His Word and ask Him to help you obey it. —JK
“The Lord says, ‘My thoughts are not like yours. Your ways are not like mine. Just as the heavens are higher than the earth, so my ways are higher than your ways, and my thoughts are higher than your thoughts.’” Isaiah 55:8-9
PRAYER: God, You are so awesome. I praise You for Your great wisdom. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言