上帝知道

on 2015年4月6日 星期一
上帝知道
聖經閱讀:詩篇139:1-14 現代中譯本|合和本
2015年4月6日(一)



上帝知道  人們每天提出很多問題,而你知道所有問題的答案嗎?我並不知道!但是我知道有一位知道所有問題的答案──上帝!
 上帝知道世上每一個人會想問的所有問題的答案,而且,上帝甚至在我們還沒開口之前就知道我們的問題!上帝知道每一個問題的最佳解答,而且祂也知道回答每一個問題的最佳時機。
 今天經文閱讀的第13節說:「我的五臟六腑是你所造;在母腹中你把我湊合起來。」上帝甚至在我們出生前就知道我們的一切!
 上帝也知道如今對我們生命最好的是什麼,祂希望你能信靠祂來帶領你並幫助你作最好的決定。
 我將一生完全交託給上帝,今天你是否信靠上帝呢? —GT
「我的一舉一動你都知道;從遙遠地方你也曉得我的心思。我工作或休息,你都看見;你知道我的所作所為。」 詩篇139:2-3
禱告:上帝,祢知道什麼是對我最好的,我願將一生交託給祢。奉耶穌的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God Knows
Bible Reading: Psalm 139:1-14
Monday, April 6, 2015



God Knows  People ask many questions every day. Do you know the answer to every question? I don’t, but I know someone who does know all the answers — God!
 God knows all the answers to all of the questions that everyone in the world could think to ask. Also, God knows the questions before we even ask them! God knows the best way to answer each question, and He knows the best time to answer each question.
 Verse 13 of our Bible Reading says, “You formed the way I think and feel. You put me together in my mother’s womb.” God knew everything about us even before we were born!
 God also knows what is best for our lives today. He wants you to trust Him to lead you and help you make good decisions.
 I trust God with my whole life. Are you trusting God today? —GT
“You know when I sit down and when I get up. You know my thoughts from far away. You know where I go and where I lie down. You know everything I do.” Psalm 139:2-3
PRAYER: God, You know what is best for me. I want to trust You with my whole life. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言