相信上帝

on 2014年1月26日 星期日
相信上帝
聖經閱讀:詩篇91:1-16 現代中譯本|合和本
2014年1月26日(日)



相信上帝  我一直過著平凡的生活,我很忙,沒時間思考死亡,以及我跟上帝的關係。
 後來我跟一個得了癌症的人成了朋友,我很努力幫助她、支持她。之後,她要求我搬去德州,這樣才可以給她更多的幫助。我搬到了德州,而且很快明白,我的朋友將不久人世。
 我的朋友告訴我,她相信上帝。當她過世的時候,我才開始思考死亡,並對自己的未來感到害怕。最後,我決定我必須跟隨耶穌,並且接受祂的救恩禮物。
 今天的經文談到上帝如何保護我們:「因為你以上主為避難所,以至高者為居所。」(第9節)
 也許你正在思考死亡和你的未來。就將你的生命交給上帝,祂會照顧你,並且賜給你永遠與祂同住的生命。 -JJ*
「上帝說:我要拯救愛我的人;我要保護敬拜我的人。」 詩篇91:14
禱告:天父,我期待永遠與祢同住。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Trust in the Lord
Bible Reading: Psalm 91:1-16
Sunday, January 26, 2014



Trust in the Lord  I was living a normal life. I was busy, and I didn’t have time to think about death and my relationship with God.
 Then I became friends with someone who had cancer. I tried to help my friend and support her. Later she asked me to move to Texas so I could help her more. I moved to Texas, and soon I realized that my friend would not live long.
 My friend told me that she believed in God. When she died, I started thinking about death. I became afraid of my future. Finally I decided that I needed to follow Jesus and accept His gift of salvation.
 Our Bible verses today talk about how God protects us. “You trust in the Lord for protection. You have made God Most High your place of safety” (verse 9).
 Maybe you are thinking about death and your future. Give your life to God. He will take care of you and give you life with Him forever. —JJ*
“The Lord says, ‘If someone trusts me, I will save them. I will protect my followers who call to me for help.’” Psalm 91:14
PRAYER: Father, I look forward to living with You forever. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言