約拿的禱告

on 2014年1月11日 星期六
約拿的禱告
聖經閱讀:約拿書2:1-10 現代中譯本|合和本
2014年1月11日(六)



約拿的禱告  約拿遇到了一個艱難的情況,他被吞吃到一條大魚的肚子裡!而約拿做了什麼呢?他禱告!
 今天經文的第7節告訴了我們約拿禱告的內容:「當我感到自己的命快溜走的時候,上主啊,我向你祈求;你在聖殿裏垂聽了我的禱告。」約拿持續不斷地禱告並告訴上帝,他要向祂獻上牲祭、要讚美祂、要感謝祂。上帝垂聽了約拿的禱告並且拯救了他。
 我也曾經面臨艱難的情況,而我已經學會,如果我禱告,上帝就會幫助我。有一次,我被鎖在我的貨車外面,那時我就禱告求上帝幫助我。當禱告結束後,我決定試試另一把鑰匙,而那把鑰匙就剛好合用可以打開車門,就在那一刻,我明白了上帝的大能!
 也許今天你也遇到了艱難的情況,切勿倚靠世界的勢力,而要像約拿一樣信靠上帝。 —MH*
「但是我要歌頌你;我要向你獻上牲祭,償還一切所許的願。救恩只有從上主而來!」 約拿書2:9
禱告:上帝,我願成為祢的朋友並且每天信靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jonah’s Prayer
Bible Reading: Jonah 2:1-10
Saturday, January 11, 2014



Jonah’s Prayer  Jonah was facing a tough situation. He was in the stomach of a very big fish! What did Jonah do? He prayed.
 Verse 7 of our Bible Reading tells us what Jonah prayed. “My soul gave up all hope, but then I remembered the Lord. I prayed to you, and you heard my prayers in your holy Temple.” Jonah continued praying and telling God that he would sacrifice to Him, praise Him and thank Him. God listened to Jonah’s prayer and rescued him.
 I have faced tough situations, too. And I have learned that if I pray, God will help me. One time I was locked out of my truck. So I prayed and asked God to help me. When I finished praying, I decided to try a different key. The key fit in the lock and opened the door. At that moment, I realized God’s power!
 Maybe you are facing tough situations today. Don’t depend on things in the world. Be like Jonah and depend on God. —MH*
“I will give sacrifices to you, and I will praise and thank you. I will make special promises to you, and I will do what I promise. Salvation only comes from the Lord!” Jonah 2:9
PRAYER: God, I want to be Your friend and depend on You every day. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言