倚靠上帝

on 2013年11月4日 星期一
倚靠上帝
聖經閱讀:詩篇16:1-11 現代中譯本|合和本
2013年11月4日(一)



倚靠上帝  我的女兒跟她的未婚夫正在籌劃他們的婚禮,他們希望讓婚禮會場中所有的一切,是可以表明他們未來的婚姻生活,是倚靠上帝來祝福並堅固他們。
 詩篇16告訴我們一些倚靠上帝的重要事情。首先,當我們倚靠上帝時,應該了解我們所有的一切都是來自上帝:「你是我的主;你是我一切幸福的源頭」(第2b節)。其次,我們必須記住,當我們倚靠上帝時,祂就會永遠與我們同在:「我時時體會到上主在我面前;他在我身邊」(第8a節)。最後,倚靠上帝的意思是,祂會讓我們知道我們應該如何生活:「你會指示我生命的道路」(第11a節)。
 我希望今天你會決定凡事倚靠上帝,而不再靠自己的力量,並開始每天為祂而活。—CC
「在你面前,我滿有喜樂;在你身邊,我有永遠的幸福。」 詩篇16:11b
禱告:主,我願永遠信靠祢、服事祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Depend on God
Bible Reading: Psalm 16:1-11
Monday, November 4, 2013



Depend on God  My daughter and her fiance were planning their wedding. They wanted to fill their wedding with things that showed that they were depending on God to bless and strengthen them during their marriage.
 Psalm 16 tells us some important things about depending on God. First, when we depend on God, we should realize that everything we have comes from Him. “You are my Lord. Every good thing I have comes from you” (verse 2b). Second, we need to remember that when we depend on God, He will always be with us. “I always remember that the Lord is with me. He is here, close by my side” (verse 8a). Finally, depending on God means that He will show us how we should live. “You will teach me the right way to live” (verse 11a).
 I hope that you will make the decision to depend on God today. Stop trusting in yourself and start living for Him every day! —CC
“Just being with you will bring complete happiness. Being at your right side will make me happy forever.” Psalm 16:11b
PRAYER: Lord, I want to always trust and serve You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言