感恩 (2)

on 2013年11月26日 星期二
感恩 (2)
聖經閱讀:詩篇116:1-19 現代中譯本|合和本
2013年11月26日(二)



感恩 (2)  這趟到美洲的旅程,其困難度大概遠超過這些清教徒的想像。那艘船並不是被造來載運旅客的,但是船上卻擠滿了人,而大部份人都只能待在甲板下的船艙裡,那裡一點隱私也沒有。海上經常波濤洶湧,大部份人都暈船,有些人甚至在暴風雨的顛簸中受傷。
 這些清教徒忍受這些可怕的狀況有65天之久,為什麼呢?因為他們期待著可以在美洲大陸上敬拜上帝的日子。
 我想像著這群清教徒用了大部份的時間向上帝禱告,祈求上帝會讓他們保持健康和安全。在今天的經文中,作者說:「我愛上主,因為他垂聽我;他垂聽我的禱告。我每次求告他,他都垂聽我」(第1-2節)。
 今天上帝就與你同在,你要感謝祂留心聆聽你的禱告。 —IMJ
「上主仁慈至善;我們的上帝滿有憐憫。上主保護單純的人;我在危難時,他救了我。」 詩篇116:5-6
禱告:天父,我愛祢!謝謝祢留心聆聽我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Giving Thanks (2)
Bible Reading: Psalm 116:1-19
Tuesday, November 26, 2013



Giving Thanks (2)  The journey to America was probably much more difficult than the Pilgrims imagined it would be. The ship was not built to carry passengers. It was crowded, and most people spent their time below deck where there was no privacy. The ocean was often rough, and many people became seasick. Some were even injured when they were tossed around during a storm.
 The Pilgrims endured these terrible conditions for sixty-five days. Why? Because they were looking forward to the day when they could worship God in America.
 I imagine that the Pilgrims spent much of their time praying that God would keep them healthy and safe. In our Bible verses today, the writer says, “I love the Lord for hearing me, for listening to my prayers. Yes, he paid attention to me, so I will always call to him whenever I need help” (verses 1-2).
 God is with you today. Thank Him for paying attention to your prayers. —IMJ
“The Lord is good and merciful; our God is so kind. The Lord takes care of helpless people. I was without help, and he saved me.” Psalm 116:5-6
PRAYER: Father, I love You! Thank You for paying attention to my prayers. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言