親近上帝 (1)

on 2013年11月18日 星期一
親近上帝 (1)
聖經閱讀:雅各書4:7-10 現代中譯本|合和本
2013年11月18日(一)



親近上帝 (1)  我喜歡在廚房裡作菜,但有時候在我作菜時,廚房裡會變得很熱。如果我放一支電扇在附近,它會影響我作菜,所以我就把電扇放到離我比較遠的角落。
 當我離電扇很遠時,我就覺得好熱、不舒服,而當我靠近電扇時,就會感到涼快、比較舒服一點。我的生命跟上帝的關係也像這樣。有時候我在生活中犯了罪,或是沒有經常讀經和禱告,這時候,我就感覺不到平安,也感覺不親近上帝。
 今天經文的第8a節說:「你們親近上帝,上帝就親近你們。」當我親近上帝時,我就感受到祂的平安、保護,和慈愛,而當我遇到困難時,我知道上帝會幫助我,並且賜給我智慧。
 今天,你可以決定是要遠離上帝,還是要親近祂。上帝希望你親近祂並事奉祂。—CW*
「上帝啊,求你聽我的呼求;求你垂聽我的禱告。因為你是我的保護者,是我抗拒敵人的堡壘。」 詩篇61:1,3
禱告:天父,我總是希望能親近祢,請幫助我每一天都更加親近祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Near to God (1)
Bible Reading: James 4:7-10
Monday, November 18, 2013



Near to God (1)  I like to cook in my kitchen. But sometimes when I am cooking, the kitchen becomes very hot. If I put a fan close to where I am working, it interferes with my cooking. So I set the fan across the room from my cooking area.
 When I am far from the fan, I feel hot and uncomfortable. But when I am close to the fan I feel cooler and more comfortable. My life with God is like that. Sometimes I have sin in my life or I do not pray and read my Bible regularly. During those times I do not feel peaceful and close to God.
 Verse 8a of our Bible Reading says, “Come near to God and he will come near to you.” When I am close to God, I feel His peace, security and love. When I face problems, I know that God will help me and give me wisdom.
 Today you can decide if you want to be far away from God or close to Him. God wants you to be near Him and to serve Him. —CW*
“God, hear my cry for help. Listen to my prayer. You are my place of safety, a strong tower that protects me from my enemies.” Psalm 61:1,3
PRAYER: Father, I always want to be near to You. Help me to be closer to You each day. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言