親近上帝 (4)

on 2013年11月21日 星期四
親近上帝 (4)
聖經閱讀:詩篇73:23-28 現代中譯本|合和本
2013年11月21日(四)



親近上帝 (4)  我喜歡唱古老的聖歌,這些聖歌裡面的詞常常能表達出我對上帝的感覺,其中一首我最喜愛的聖歌是「靠近神的懷中」。
 這首聖歌其中的一些歌詞是:「有一安息恬靜之處,靠近神的懷中;有一平安喜樂充滿之處,靠近神的懷中。」當親近上帝時,我會感到更平安,緊張不安減少了,而且更加的快樂,我的心也感覺到安息。
 但是,當我嘗試去過沒有上帝的生活時,我就感受不到安全、快樂,和平靜。今天經文的第25節說:「除你之外,在天上我還有誰呢?既有了你,在地上我還要誰呢?」這些話語說明了為什麼當我親近上帝時會感到更快樂。
 上帝希望我們去感受祂的力量和平安,祂希望我們處在一個安息之地,就是靠近祂的懷中。我希望你今天會想要親近上帝。 —CW*
「至於我,我能夠親近上帝多麼好啊!我以至高的上主作我的避難所;我要宣揚他一切的作為。」 詩篇73:28
禱告:親愛的天父,我很愛祢,今天我願親近祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Near to God (4)
Bible Reading: Psalm 73:23-28
Thursday, November 21, 2013



Near to God (4)  I enjoy singing old hymns. Often the words of these hymns explain how I feel about God. One of these favorite hymns is “Near to the Heart of God.
 Some of the words to that song are, “There is a place of quiet rest, near to the heart of God. A place where all is joy and peace, near to the heart of God.” When I am near to God, I feel more peaceful. I am less nervous and much happier. My heart feels at rest.
 But when I try to live my life without God, I do not feel secure, happy or peaceful. Verse 25 of our Bible Reading says, “In heaven, God, I have only you. And if I am with you, what on earth could I want?” These words explain why I am happier when I am close to God.
 God wants us to feel His strength and peace. He wants us to be in a place of quiet rest, near to His heart. I hope that you want to be close to God today. —CW*
“As for me, all I need is to be close to God. I have made the Lord God my place of safety. And, God, I will tell about all that you have done.” Psalm 73:28
PRAYER: Dear Heavenly Father, I love You so much. I want to be close to You today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言