耶穌 (4)

on 2016年8月25日 星期四
耶穌 (4)
聖經閱讀:約翰壹書4:14-16 現代中譯本|合和本
2016年8月25日(四)


 很多人問:「耶穌是上帝的兒子很重要嗎?」有些人認為耶穌是約瑟或其他人的兒子,但今天的經文告訴我們,知道耶穌是上帝的兒子是一件很重要的事。
有誰在乎耶穌是不是上帝的兒子呢?我在乎!如果耶穌不是上帝的兒子,那麼聖經就不是真的(路加福音1:35);如果耶穌不是上帝的兒子,那麼耶穌就是騙子(路加福音22:70),而且上帝也是騙子(馬可福音1:1);如果耶穌不是上帝的兒子,那麼邪靈就不會降伏於祂(馬可福音3:11,12);如果耶穌不是上帝的兒子,我就不會有永生(約翰福音3:16)。這樣就太糟糕了!
我感謝上帝耶穌是祂的兒子,耶穌也是我的救主,祂在天國為我預備了一個地方,有一天耶穌會再來接我回去跟祂同住,如果耶穌只是凡人的兒子,祂就不可能做這些事。我希望你相信耶穌就是上帝的兒子! —DK

「他們都說:『這樣,你是上帝的兒子了?』 耶穌回答:『你們說我是!』」 路加福音22:70
禱告:親愛的上帝,謝謝祢差派祢的兒子耶穌,我相信祂是祢的兒子。我願信靠祂來拯救自己、賜給我永生。奉耶穌的名,阿們!
(周維音譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jesus (4)
Bible Reading: 1 John 4:14-16
Thursday, August 25, 2016


Many people ask, “Does it really matter that Jesus is God's Son?” Some people think Jesus was Joseph's son or another man's son. But our Bible verses today tell us that knowing Jesus is Gods Son is very important.
Who cares if Jesus is God's Son? I do! If Jesus is not God’s Son, then the Bible is not true (Luke 1:35). If Jesus is not God's Son, then Jesus is a liar (Luke 22:70), and God is a liar, too (Mark 1:1). If Jesus is not God's Son, then the evil spirits would not have obeyed Him (Mark 3:11,12). If Jesus is not God's Son, then I cannot have life forever (John 3:16). THAT WOULD BE TERRIBLE!
I thank God that Jesus is His Son. Jesus is also my Savior. He is preparing a place in heaven for me. Someday Jesus will come back to take me to live with Him forever. If Jesus were just the son of some man, He couldn’t do those things. I hope you believe that Jesus is truly the Son of God! —DK

“They all said, ‘Then are you the Son of God?’ Jesus said to them, ‘You are right in saying that I am.’” Luke 22:70
PRAYER: Dear God, thank You for sending Jesus, Your Son. I believe He is Your Son. I will trust Him to save me and give me eternal life. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言