在曠野中 (2)

on 2016年8月19日 星期五
在曠野中 (2)
聖經閱讀:出埃及記3:1-15 現代中譯本|合和本
2016年8月19日(五)


昨天我們談到好像生活在曠野中的感覺,在我兒子還小的時候我就有這樣的感覺,我的先生和我努力賺錢付帳單,但我們的錢好像永遠不夠用。
有一天早上醒來時,我為家裡的財務狀況感到緊張、憂心,於是我到鋼琴前坐下、開始彈奏聖詩。當想著讚美上帝的歌詞時,我感到很放鬆,突然間我明白我可以教鋼琴來賺錢,之後我開始教琴,多賺到的錢正好是我們需要的。
在今天讀的經文中,摩西在曠野之地,上帝吩咐摩西到埃及帶領以色列人脫離為奴的生活,摩西不認為他有能力辦到,但是上帝告訴摩西:「我要與你同在,你領以色列人出埃及」(經文12b)。上帝與摩西同在並幫助他帶領以色列人出埃及。
上帝幫助摩西,也幫助我的家庭,今天你要回轉歸向上帝,讓祂幫助你。 —BH

「現在我差你到埃及王那裡去;你去把我的子民從埃及領出來。」 以賽亞書3:10
禱告:上帝,我深知祢會幫助我面對問題。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

In the Desert (2)
Bible Reading: Exodus 3:1-15
Friday, August 19, 2016


 Yesterday we talked about feeling like you are in a desert place in your life. I felt like that when my boys were young. My husband and I tried to earn money to pay our bills. But it seemed that we never had enough money.
One morning I woke up feeling worried and nervous about our financial situation. I sat down at our piano and started playing hymns. I relaxed as I thought about the words that praised God. Suddenly I realized that I could give piano lessons to earn some money. I started teaching piano lessons, and the extra money was just what we needed.
In our Bible verses, Moses was in a dry desert place. God told Moses to go to Egypt and free the Israelites from slavery. Moses didn’t think he could do this. But God told Moses, “You can do it because I will be with you” (verse 12b). God was with Moses and helped him lead the Israelites out of Egypt.
God helped Moses, and He helped my family. Turn to God today and let Him help you, too. —BH

“So I am sending you to Pharaoh. Go! Lead my people, the Israelites, out of Egypt.” Exodus 3:10
PRAYER: God, I know You will help me face my problems. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言