耶穌 (3)

on 2016年8月24日 星期三
耶穌 (3)
聖經閱讀:希伯來書1:1-4 現代中譯本|合和本
2016年8月24日(三)


許多人並不知道耶穌就是造物主,起初的時候,耶穌就和上帝在一起。在歌羅西書1:16,保羅說萬物都是透過耶穌的能力所造的,約翰福音1:3說:「上帝藉著他創造萬有。」今天的經文也告訴我們:「這兒子,上帝曾藉著創造宇宙」(第2b節)。 我們可以預料造物主對於創造物有全然的能力,所以我們不用驚訝聖經說耶穌可以平靜大海、讓死人復活並醫治病人、瞎子和聾人。 當中,最奇妙的事是耶穌,那位造物主,祂愛我並為我而死。加拉太書2:20b說耶穌「他愛我,為我捨命。」我會很願意愛耶穌、服事祂,也願意去討祂喜悅,為什麼呢?因為祂很愛我,我也很愛祂! —DK

「他反照著上帝的光輝,也完全反映上帝的本體;他用他大能的話托住萬有。他清除了人的罪惡以後,就坐在天上至高權力者的右邊。」 希伯來書1:3
禱告:親愛的上帝,謝謝祢賜下耶穌,也謝謝祢把我放在祢的計劃當中,我愛祢。奉耶穌的名,阿們!
(周維音譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jesus (3)
Bible Reading: Hebrews 1:1-4
Wednesday, August 24, 2016


 Many people do not know that Jesus is the Creator. Jesus was with God in the beginning. In Colossians 1:16, Paul said that all things were made through Jesus' power. John 1:3 says that everything “was made through him.” And our Bible Reading tells us that God “made the whole world through his Son” (verse 2b). We would expect the Creator to have power of His creation. So we should not be surprised that the Bible teaches us that Jesus can calm the sea, raise dead people and heal people who are sick, blind or deaf.
And the most amazing thing is that Jesus, the Creator, loves me and died for me. Galatians 2:20b says that Jesus “is the one who loved me and gave himself to save me.” I will gladly love Jesus and serve Him. I want to make Him happy. Why? Because He loves me so much, and I love Him so much! —DK

“The Son shows the glory of God. He is a perfect copy of God's nature, and he holds everything together by his powerful command. The Son made people clean from their sins. Then he sat down at the right side of God, the Great One in heaven.” Hebrews 1:3
PRAYER: Dear God, thank You for Jesus. And thank You for including me in Your plans. I love You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言