耶穌 (10)

on 2016年8月31日 星期三
耶穌 (10)
聖經閱讀:約翰福音10:11-18 現代中譯本|合和本
2016年8月31日(三)


今天讀的經文中,耶穌說祂就是那個好牧人,這段經文將牧人跟一個領薪水來照顧羊群的雇工作比較。
領薪水來照顧羊群的雇工只做他該做的事,所以遇到麻煩時,他就丟下羊群跑了,他並不是真的關心牠們。但是牧人擁有羊群,他認識每一隻羊,有羊失踪時,他會馬上注意到;當有危險時,他會留在羊群身邊保護牠們。我很高興耶穌是我的牧人,我屬於祂,並且我知道祂關心我,我知道祂會保護我脫離危險。
牧人可以做的、最重要的事是為羊捨命。耶穌死在十架上時,祂為我們捨了生命,祂是如此愛我們,所以願意為我們的罪受死、受刑罰。
今天就考慮讓耶穌成為你的好牧人。要記得祂為你所成就的事,並且去向人分享這個信息。 —JK

「我是好牧人;好牧人願意為羊捨命。」 約翰福音10:11
禱告:上帝,謝謝祢讓耶穌願意為我而死。奉主的名,阿們!
(周維音譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jesus (10)
Bible Reading: John 10:11-18
Wednesday, August 31, 2016


 In our Bible Reading today, Jesus said that He is the good shepherd. These verses compare a shepherd with a worker who is paid to take care of sheep.
A worker who is paid to care for sheep does only what he must do. When trouble comes, he runs away and leaves the sheep alone. He does not really care about them. But a shepherd owns the sheep. He knows each sheep and notices when one is missing. When danger is near, he stays with the sheep to protect them. I am so glad that Jesus is my shepherd. I belong to Him, and I know He cares about me. I know He protects me from danger.
The most important thing a shepherd can do is give his life for his sheep. Jesus gave His life for us when He died on the cross. He loves us so much that He was willing to die and accept the punishment for our sins.
Think about Jesus being your good shepherd today. Remember what He does for you, and share this news with others. —JK

“I am the good shepherd, and the good shepherd gives his life for the sheep.” John 10:11
PRAYER: God, thank You that Jesus was willing to die for me. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言