恐懼

on 2016年4月28日 星期四
恐懼
聖經閱讀:提摩太後書1:3-10 現代中譯本|合和本
2016年4月28日(四)


 我不喜歡站在人群前面講話,最近我必須向三個大團體演說,為了克服恐懼,我並沒有靠著說服自己,說自己是一個很棒的演講者,我反而是倚靠今天經文閱讀第7節中上帝的應許:「上帝所賜給我們的靈不使我們膽怯;相反地,他的靈會使我們充滿力量、愛心,和自制。」
這節經文告訴我們有三種能力會幫助我們克服恐懼。首先,我擁有力量,這個來自聖靈的力量賜給我信心來克服恐懼。其次,我擁有愛心,當我愛別人時,就不會注意著自己,而是去注意別人,這時我就不會擔憂了。第三,我擁有自制能力,這幫助我記得上帝愛我,我要倚靠祂的話。
藉著上帝的幫助,我們可以克服恐懼,今天就倚靠祂和祂的恩典! —BL

「上帝拯救我們,呼召我們作他的子民,並不是因為我們有甚麼好行為,而是出於他的旨意和恩典。」 提摩太後書1:9a
禱告:上帝,謝謝祢賜給我力量、愛心和自制!奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Fear
Bible Reading: 2 Timonthy 1:3-10
Thursday, April 28, 2016


 I do not like to stand in front of an audience and speak. Recently I had to speak to three large groups of people. To overcome my fear, I did not convince myself that I was a great speaker. Instead, I relied on God's promise in verse 7 of our Bible Reading. “The Spirit God gave us does not make us afraid. His Spirit is a source of power and love and self-control.”
That verse tells me three things that will help me conquer my fears. First, I have power. This power from the Holy Spirit gives me the confidence to overcome my fears. Second, I have love. When I love others, I do not focus on myself. Instead, I focus on others and then I am not worried. Third, I have self-control. This helps me remember that God loves me and that I need to depend on His Word.
With God's help, we can conquer our fears. Depend on Him and His grace today! —BL

“God saved us and chose us to be his holy people, but not because of anything we ourselves did. God saved us and made us his people because that was what he wanted and because of his grace.” 2 Timothy 1:9a
PRAYER: God, thank You for giving me power, love and self-control! In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言