上帝的呼召

on 2016年4月17日 星期日
上帝的呼召
聖經閱讀:撒母耳記上3:1-10 現代中譯本|合和本
2016年4月17日(日)


在一次散步的途中,我經過了四個在路邊玩的小男孩,接著我聽到一個大人的聲音在叫「比利」,顯然比利忙著玩而沒有聽到有人在叫他。不久之後,我再一次聽到呼叫比利的聲音,但是這一次更大聲,我想比利有聽到了,只是他想繼續玩,所以就不理會呼叫聲。
在今天讀的經文中,上帝有一個信息要給撒母耳。一開始,撒母耳以為是祭司以利在叫他,最後當他再次聽到那個聲音時,他回答說:「請說,僕人聽著!」
我確定在我的生命中,上帝有許多次透過祂的話語或透過別人來呼召我,但是我太過忙碌於日常生活,所以就沒有注意祂。
你要花時間研讀並查考聖經,要請求上帝幫助你留心聆聽祂要給你的信息。 -NM

「於是,以利知道那是上主在呼喚這孩子,就對撒母耳說:『回去睡吧;如果他再喊你,你就說:「上主啊,請說,僕人聽著!」』」 金句出處
禱告:上帝,謝謝祢賜下聖經,求祢幫助我永遠留心聆聽祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God's Call
Bible Reading: 1 Samuel 3:1-10
Sunday, April 17, 2016


As I went for my walk, I passed four young boys who were playing along the road. Then I heard an adult voice calling, “Billy!” Evidently Billy was so busy playing that he didn't hear his name called. In a few moments, I heard the voice call Billy again. But this time it was louder. I think that Billy heard the voice, but he wanted to play so he ignored the call.
In our Bible verses today, God had a message to give Samuel. At first Samuel thought Eli, the priest, was calling him. Finally when Samuel heard the voice he answered, “Speak. I am your servant, and I am listening” (verse 10b).
I am sure many times in my life God has called me through His Word or through other people. But I was so busy with my everyday life, that I did not pay attention to Him.
Spend time reading and studying the Bible. Ask God to help you pay attention to His messages for you. —NM

“Finally, Eli understood that the Lord was calling the boy. Eli told Samuel, ‘Go to bed. If he calls you again, say, “Speak, Lord. I am your servant, and I am listening.”'” 1 Samuel 3:8b
PRAYER: God, thank You for the Bible. Help me to always pay attention to You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言