爸爸的靈修文 (5)

on 2015年2月17日 星期二
爸爸的靈修文 (5)
聖經閱讀:腓立比書4:10-20 現代中譯本|合和本
2015年2月17日(二)


爸爸的靈修文 (5)  有一個人擁有一個農場,但是他對這個農場並不滿意,所以決定賣掉它。他打電給房地產仲介,告訴對方這個農場的情形,仲介就用這些訊息寫了一個介紹農場的廣告。
 當農場主人看到這則在報紙上的廣告時,就打電話給仲介,告訴仲介他決定不賣農場了。農場主人解釋說:「當我看到這則廣告時,我才知道我已經擁有了一直在找的農場。」
 有時候我們就像那個農場主人,忘記了上帝已經賜給我們很多祝福,而認為我們需要更多東西來滿足自己。
 在今天閱讀的經文中,保羅告訴腓立比的基督徒上帝祝福他的方式,然後保羅總結說:「我樣樣都有,並且有餘」(第18節)。上帝祝福保羅,祂也祝福你,今天就謝謝上帝用許多方式來祝福你。 —GM

「我靠著那加給我力量的,凡事都能做。」 腓立比書4:13
禱告:親愛的天父,謝謝祢祝福我並賜給我正合我需要的東西。求祢幫助我天天都感到滿足。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Dad's Devotions (5)
Bible Reading: Philippians 4:10-20
Tuesday, February 17, 2015


Dad's Devotions (5)  A farmer owned a farm, but he was not satisfied with it. So he decided to sell it. He called a real estate agent and told him about the farm. The agent took that information and wrote an ad describing the farm.
 When the farmer read the ad in the local newspaper, he called the agent. He told the agent that he had decided not to sell the farm. The farmer explained, “When I read that ad, I realized that I already had the farm I had been looking for.”
 Sometimes we are like that farmer. We forget about the many blessings God has given us and think that we need something more to satisfy us.
 In our Bible Reading, Paul told the Christians in Philippi about the way God had blessed him. Then Paul concluded, “I have everything I need” (verse 18a). God blessed Paul, and He has blessed you, too. Thank God today for the many ways He blesses you. —GM

“Christ is the one who gives me the strength I need to do whatever I must do.” Philippians 4:13
PRAYER: Dear Father, thank You for blessing me and giving me exactly what I need. Help me to be satisfied every day. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言